שפירו: “העולם לא יכול להישאר שקט” • פרוש: “שארה”ב תכריז עליהם כדאעש”

שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו התייחס לטבח בבית הכנסת בהר נוף ואמר: "עבאס צריך לגנות ההסתה" • ח"כ פרוש פנה לשגריר בבקשה: "להכריז על הקבוצה שממנה באו הרוצחים, כארגון דאעש"
כ"ה חשון התשע"ה / 18.11.2014 18:03

הטבח בבית הכנסת: שגריר ארה”ב בישראל דן שפירו, קרא היום למדינות העולם לא להתעלם מהפיגוע.

“העולם לא יכול להישאר שקט”, אמר שפירו במכללת הדסה בירושלים. “אנו פונים למחמוד עבאס שגינה את הפיגוע, לגנות בחריפות גם את ההסתה שמאחוריו”.

השגריר הוסיף: “עליי להגיד בקול רם, מדינתי וממשלתי עומדת בסולידריות עם ישראל. ישראל לא לבד גם מול פיגועי טרור כפי שראינו. האירוע הזה מציג את החוסן שבחברה הישראלית שמתמודדת לא רק עם אירועים קשים וסיסמאות, אלא ככוח לנחישות לאפשר קדושת חיים ואופטימיות לעתיד אפילו ברגעים קשים. להתקדם קדימה ולא לוותר”.

שפירו סיפר  כי מזכיר המדינה האמריקני ג’ון קרי, שוחח עם ראש הממשלה נתניהו וכי הם ישוחחו גם בהמשך: “אנו ממשיכים לעמוד על הזכות של ישראל להגן על עצמה.  אני מזכיר את המחויבות שיש  בארה”ב לתמוך בישראל ובלגיטימיות שלה להגנה עצמית”.

בהתייחסו למתיחות ביחסי ארה”ב וישראל אמר: “תמכנו במבצע צוק איתן ובמימון אמריקני לסוללות כיפת ברזל, כך גם נמשיך בעתיד בתקציב של 3 מיליארד דולר צבאי כמו בכל שנה. יהיו שינויים בקונגרס. הסנאט יתחלף. הנשיא יתחלף בבחירות הבאות בעוד שנתיים. אך התמיכה הדו מפלגתית מהממשלה והעם האמריקני לעם ישראל תמשיך ותישאר”.

במקביל, ח”כ מאיר פרוש שיגר היום מכתב לשפירו, בדרישה להגדיר את הקבוצה ממנו יצאו המחבלים כארגון דאעש.

“לפי הפרסומים, שלושה מתוך הארבעה שנרצחו הבוקר בבית הכנסת בהר נוף, הם ילידי ארה”ב, והרביעי הוא יליד אנגליה”, כתב פרוש.

“עובדה זו, ממחישה את ההתמודדות התמידית שלנו עם הטרור הרצחני, וצריכה לזרז את ארה”ב להכריז על הקבוצה שממנה באו הרוצחים, כארגון דאעש.

“אודה לך, באם תפנה את הצעתי בפני הגורמים השונים בממשל ארה”ב”, סיים פרוש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות