המלחמה על הסמינרים באלעד: הורי התלמידות נגד שרוליק פרוש

מה קורה עם הסמינרים 'זלזניק' ו'לדעת חכמה' באלעד? במוצאי שבת הקרובה יתקיים כינוס חירום של הורי תלמידות נגד מה שהם מכנים: "שיתוף הפעולה של פרוש עם משרד החינוך" • עיריית אלעד בתגובה: "ראש העיר פועל על פי הנחיות גדולי ישראל"
י"ד חשון התשע"ה / 07.11.2014 11:36

 במוצאי שבת הקרובה יקיים בעיר אלעד כנס חירום, בו ישתתפו אברכים והורי תלמידות בבתי הספר של ‘בית יעקב’ ובסמינרים.

על הפרק, כפי שמגדירים מארגני הכינוס: “ניסיונות השתלטות של ישראל פרוש על מוסדות החינוך בעיר ושיתוף הפעולה עם משרד החינוך כנגד הציבור החרדי”.

“לאחר שהצליח להיות ראש העיר החרדי הראשון שמשכנע ופועל בכל כוחו להעביר מוסדות חינוך חרדיים לממ”ד, דבר שמתנגדים אליו בנחרצות גדולה כל גדולי הדור וכל ראשי הציבור”, אומרים מארגני הכינוס, “מנסה עתה ישראל פרוש להשליט את עצמו ואת משרד החינוך על הסמינרים באלעד, תוך ביטול הסמינרים שהוקמו על ידי הרב שטיינמן וגדולי ישראל, חרף כל התחנונים אליו מגדולי ישראל, רבני העיר ומנהלי הסמינרים וראשי הציבור, והכל בעזות מצח ומסכת שקרים בלתי מצוי”.

בהודעה על כינוס החירום כותבים המארגנים: “מביתם של גדולי ישראל שליט”א נעשים פניות על ידי נאמן בית מרן ראש הישיבה שליט”א ועל ידי נאמן בית מרן שר התורה הגר”ח שליט”א לחדול מפגיעתו הרעה נגד הסמינרים. אבל עד עתה הוא משקר ומהתל ומתעלם מבקשה מפורשת זו, תוך בגידה בגדולי ישראל ובציבור ששלחו אותו, כמיטב המסורות של משפחות פרוש לבגוד בכל ידידיהם וחבריהם ולהשתמש בגדולי ישראל, ואחר כך לבוז להם. הפעם הזאת בעז”ה הם יתקלו בחומה בצורה של ההורים באלעד שלא יתנו יד ולא ישתפו פעולה בפגיעה בציפור הנפש – החינוך הטהור”.

ניסיון לבדוק את אמיתות האשמות נגד ראש העיר נתקל בחומת שתיקה. איש אינו מוכן לדבר, גם לא בגנותו של ראש העיר.

בעיריית אלעד אומרים בתגובה: “ראש העיר קיבל הנחיות ברורות, בכתב ובעל פה, מגדולי ישראל, מרן ראש הישיבה שליט”א, מרן הגר”ח קנייבסקי שליט”א וראש הישיבה הגרמ”ה הירש שליט”א.

“על פי הנחיות אלה פועל ראש העיר במשך החודשים האלה, תוך תשלום של מחיר אישי כבד מאנשי דלא מעלי, המבזים וממרים את פי גדולי ישראל”.

ניסיון לברר באלו מכתבים מדובר לא צלח. רק על מכתב אחד ויחיד ידעו גורמים בכירים לספר. לדבריהם זהו מכתב של הגר”ח קנייבסקי, שנכתב לאחר שהגיע אליו בעלה של לאה זלזניק, מנהלת סמינר זלזניק, ובו נאמר כי “יש לעזור לזלזניק”.

“לעזור לזלזניק, אבל לא להרוס את ‘לדעת חכמה'”, מסביר אחד ההורים עמו שוחחתי. מדובר בהורה הנושא משרה בכירה.

על מה הסער?

סמינר זלזניק האשכנזי הוקם בתחילת השנה על-ידי מנהלי סמינר זלזניק הספרדי. המנהלים החליטו לערוך רישום שיכלול “בנות פרום (-צדיקות)”, כלשון המייסדים, ממשפחות אשכנזיות. כשהגיע אחד מהמייסדים אל הגראי”ל שטינמן כדי לספר לו על המהלך – שאל אותו הרב שטיינמן: “האם תזרוק בנות לים?”

ובכל זאת, לאחר שהוקם הסמינר, הכריע כי הסמינר החדש וסמינר ‘לדעת חכמה’ שהוא עומד בנשיאותו, יעשו “יחלוקו”.

אלא שבינתיים, הסתבך סמינר זלזניק עם הרישום, לאחר שאחד מתושבי אלעד, שבתו – הספרדיה – לא התקבלה, דיווח על הרישום המפלה למשרד החינוך. המשרד זימן את המנהלת לשימוע, ביטל את הרישום, והסמינר החדש איבד את סמל המוסד שלו – כך שהוא פועל כיום באופן בלתי ממוסד.

בפועל, שוכנים שני הסמינרים – זלזניק האשכנזי ו’לדעת חכמה’ במתחם קראוונים אחד, כאשר חלק מהמשרדים שלהם שוכנים, בהיעדר מקום, ב… גינה הציבורית הסמוכה.

הפלונטר סבוך: לא ברור אפילו מי האשם.

מבחינת משרד החינוך, אין זכות קיום לשני סמינרים אשכנזים קטנים. שם אומרים: שהסמינרים יתאחדו או שכל אחד מהם יהפוך לסמינר אזורי, כזה שמחויב לקבל את כל בנות האזור, ללא אפליות, ונמצא תחת שליטת העירייה.

 ההורים מתנגדים שהסמינרים יועברו לשליטת העיירייה ומשרד החינוך. “גם גדולי ישראל מתנגדים”, אומר אחד ההורים.

לדבריו, “פרוש הוא זה שחתם לסמינרים כמו ברסלב, חב”ד ו’אור האמת’ שישויכו למערכת החינוך החדשה של שר החינוך שי פירון. מה שלא העזו לעשות לא משה אבוטבול ולא מאיר רובינשטיין – עשה פרוש, שנתמך על ידי דגל התורה. העוול זועק לשמים”.

לדבריו, “העיד בפניי אחד מהאברכים שהקים את ‘זלזניק’, שהיה אצל הרב משה הלל הירש – ראש ישיבת סלבודקה –  מי שעומד בנשיאות סמינר ‘זלזניק’ המזוהה עם סלבודקה ויוצאי סלבודקה, וסיפר לו על כך שקיומו העצמאי של סמינר זלזניק, שאינו מוכן להסתנף לסמינר ‘לדעת חכמה’, גורם לכך שראש העיר מסרב לחתום על הקצאה ל’לדעת חכמה’ – ופוגע בסמינר. לטענתו ראש העיר אמר כי ‘אם אין לזלזניק רשיון, ללדעת חכמה לא תהיה הקצאה’. הרב הירש אמר לו: ‘אם כך, צריך לסגור את זלזניק'”.

לטענתו, קודקודי סמינר זלזניק מתחרטים היום על המהלך ואינם מצליחים להביא לסגירת הסמינר. בין השאר הוא מספר על מכתב שכתב אחד מהמייסדים, מו”צ חשוב באלעד: “מוצ”ש  פרשת נח התשע”ה… חובתי להבהיר את דעתי בעניין הסמינר… דבר ברור שאסור לקחת מ’לדעת חכמה’ את הזכויות שלהם. וכל מה שאמרו גדולי ישראל היה לפתוח עוד סמינר… ולא תהיה בזה סייעתא דשמיא.

תפוח אדמה לוהט

ובינתיים מה?

ובכן, יום אחר יום עובר, לבנות בשני הסמינרים אין תנאים מינימאליים הדרושים לניהול תקין של לימודים, הקצאה מסודרת מטעם העירייה אינה נראית באופק, ולסמינרים אין בעל בית מסודר ומוגדר.

משרד החינוך וראש העיר מנסים לפתור את הבעיה, שהולכת ומתבררת כתפוח אדמה לוהט שאיש אינו יכול לאחוז בו ולטפל בו.

במשרד החינוך סירבו להגיב. לטענת גורמים בכירים, שום דבר בקשר לשני הסמינרים הללו עוד לא סגור.

האם ימתינו הגורמים השונים לכך שהמשרד יחליט על סגירת שני הסמינרים, או על ‘הלאמתם’ הממלכתית? ימים יגידו.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל אלעדי יודע
    09/11/2014 00:23
    אלעדי
  1. ולא לחינם הדוברים בעצרת הם
    חיים רוטר
    הרב אריה פרידמן שבנו לומד בפונביז מחבלים
    הרב סנדר ארלנגר (שכנראה לא בא בשליחות הגראי”ל)
    וכל השקרים הם של מחבלים שלא מסוגלים להבין שהם לא מנהיגים את הדור!

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   09/11/2014 15:11

      הרב ארלנגר לא הוזמן כלל וכלל. הרב חיים רוטר לא דיבר כלל. מי שדיבר עוד היה הרב שמואל ברוך גנוט מגדולי תלמידיו של מרן הגר”ח שליט”א

  2. שוב פרוש משקר
    09/11/2014 10:15
    הייתי שם
  3. ראשון הדוברים בכנס היה הרב הגאון רבי שמואל ברוך גנוט שליט”א מגדולי תלמידיו הקרובים והאהובים של מרן הגר”ח קנייבסקי שליט”א שאמר בדבריו שכל ההורים באלעד יעמדו כחומה בצורה נגד סמינר איזורי או עירוני. הרב סנדר ארלנגר שליט”א לא הוזמן כלל וכלל. מי שהיה אמור לבוא זה הגה”צ רבי יצחק קולדצקי שליט”א חתן הגרח”ק שליט”א שברגע האחרון לא הגיע לאחר שפרוש טרפד את הופעתו לאחר ששיקר אותו שזה כנס פוליטי.
    כל גדולי ישראל וכל אישי הציבור והחינוך מתנגדים נחרצות למעשיו של פרוש ושיתוף הפעולה שלו עם משרד החינוך.
    בכנס עצמו, השתתפו כמאה הורים ואברכים מסלתה ומשמנה של הקהילה התורנית באלעד.
    בעיתון “קוראים אלעד” התפרסמה תגובה חריפה ביותר של הרב גפני נגד מעשיו של ישראל פרוש בנושא הממ”ח ואף הורה לחברי דגל התורה באלעד לשקול מלחמה בקואליציה.
    פרוש ברצונו לשלוט מוכר את כל החינוך החרדי באלעד ובארץ. וציבור אינטרסנטי קטן שמתוך נגיעות אישיות רוצים לראות בסגירתו של הסמינר “לדעת חכמה” שבנשיאות מרן הרב שטיינמן שליט”א מוכנים לעבור בשתיקה על מעשיו החמורים של פרוש. את העובדות האלו לא ישנו שום שקרים וכזבים ושום ניסיון לגרור את העניין לוויכוח אחר. אגב כל מנהלים והמנהלת “לדעת חכמה” הוא נאמנים והתמנו באופן אישי על ידי מרן ראש הישיבה שליט”א. תבררו ותדעו את האמת.