מלחמת הקללות • “הלוואי שהיה לנו מנהיג כמו נתניהו. אובמה חשישניק”

הדברים הבוטים שצוטטו מפי בכירי ממשל אובמה נגד ראש הממשלה ("צ'יקן שיט, אוטיסט קל") מעוררים סערה בארה"ב • אלן ווסט, רפובליקני ופרשן פוליטי, פרסם תמונת נתניהו במדי הסיירת ואובמה מסטול מגראס - ושאל: "מי כאן הפחדן?" • קבע: "יש כמה טמבלים בממשל אובמה" • גולש אחר כתב: "אובמה לא מגיע לגדולתו של נתניהו בשום מידה"
שירות גלובס ונחמן גור
ה' חשון התשע"ה / 29.10.2014 12:43

אלן ווסט, רפובליקני, פרשן פוליטי ובעבר נציג בבית הנבחרים האמריקני, יוצא להגנת ראש הממשלה בנימין נתניהו ותוקף את ברק אובמה על הדברים הקשים שצוטטו מפי בכירי הממשל האמריקני, בהם כינו את נתניהו “צ’יקן שיט”, “שחצן”, ו”אוטיסט קל”.

ווסט פרסם הלילה בדף הפייסבוק שלו תמונה של אובמה ונתניהו בצעירותם, כאשר אובמה נראה יושב נינוח על ספה ומחזיק סיגריה (כנראה סמים קלים) בעוד נתניהו לבוש מדי צה”ל ונושא נשק, ושואל: “מי פה הצ’יקן שיט? (-הפחדן)”.

“אז מי אתם חושבים פה שהוא הצ’יקן שיט?”, כתב ווסט בפייסבוק. “יש כמה טמבלים בממשל אובמה שחושבים שזה החייל נתניהו פה משמאל. באמת?”.

הסטטוס הזה זכה לאלפי לייקים ותגובות רבות. אחת הגולשות כתבה: “הלוואי שהיה לנו מנהיג כמו נתניהו – הבחור האחר (אובמה) הוא ראש חשיש”.

גולשת אחר הגיבה: “הייתי אומרת שהחשישניק הוא הצ’יקן שיט”. כזכור, אובמה הודה בעבר כי בצעירותו השתמש בסמים קלים.

גולשים אחרים ירדו לפסים אישיים בתגובותיהם: “בנימין נתניהו הוא גבר נאה וגם אינטיליגנט. אני לא יכולה לומר את אותם הדברים על הבחור השני”. גולש אחר כתב: “אובמה לא מגיע לגדולתו של נתניהו בשום מידה”.

גם בישראל התייצבו להגנת נתניהו.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל אמר: “האמריקנים הוכיחו בשנים האחרונות בורות וחוסר הבנה מוחלט בכל הנוגע למזרח התיכון. הם לא ישיגו שום דבר על ידי הטחת עלבונות ומילות גנאי בראש ממשלת ישראל. אני מקווה שמי שמסתתר מאחורי ‘פקידי ממשל’ יתחבר חזרה למציאות בהקדם”.

גם יו”ר ועדת הפנים, ח”כ מירי רגב, תקפה גם היא את הממשל האמריקני: “עם כל הכבוד לאובמה, מי הוא שייתן ציונים לראש הממשלה? זכותנו וחובתנו להגן על האינטרסים הלאומיים והיהודיים של מדינת ישראל. למזלנו לא אובמה בוחר את ראש הממשלה אלא אזרחי ישראל”.

אובמה ונתניהו בצעירותם / מתוך פייסבוק

מי שיצא ראשון להגנתו של נתניהו כבר אמש הוא שר הכלכלה נפתלי בנט, שאמר כבר אמש: “ישראל חזקה מכל מגדפיה. אם מה שנכתב הוא נכון, הרי שהממשל הנוכחי מתכוון לזרוק את ישראל מתחת לגלגלי האוטובוס”.

לדבריו, “ראש הממשלה הוא לא אדם פרטי, אלא מנהיג מדינת היהודים והעולם היהודי כולו. קללות חמורות כאלה כלפי ראש ממשלת ישראל הם פוגעניות כלפי מליוני אזרחי ישראל ויהודים בכל העולם.

“לא מנהיג סוריה שטבח 150,000 מאזרחיו, ולא מנהיג ערב הסעודית שסוקל נשים, ולא מנהיג איראן שרצח מפגיני חופש זכו לכינוי Chickenshit (-פחדן, בתרגום חופשי).

“ישראל היא המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון, והיא נאבקת מזה 66 שנים על קיומה”, הוסיף בנט. “ישראל היא המוצב הקדמי של העולם החופשי כנגד הטרור האיסלאמי של דאעש, חיזבאללה, חמאס ואיראן. במקום לתקוף את ישראל ולכפות עליה תנאי התאבדות, ראוי לחזק אותה.

“אני קורא לממשל בארצות הברית להתנער מהדברים הגסים ולדחות אותם על הסף”.

הסערה החלה לאחר שבכירים בממשל אובמה צוטטו בראיונות שהעניקו לעיתונאי ג’פרי גולדברג מעניקים שמות גנאי שלא זכור שכוונו כלפי מנהיג ישראלי אי פעם – נגד נתניהו: “Chickenshit” (בתרגום חופשי: פחדן), “שחצן”, ו”אטום” .

גולדברג פרסם בכתב העת האמריקני ‘אטלנטיק’ את דבריהם של הבכירים שהדגישו: “הדבר היחיד שמעניין אותו זה הישרדות פוליטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות