נחשף: חומר החקירות המתעד את גרסת שולה זקן על פרשת טלנסקי

ביום שני תגיע שולה זקן להעיד בבית המשפט המחוזי בירושלים נגד אהוד אולמרט בפרשת טלנסקי • חומר החקירות המתעד את גרסאותיה הגיע לידי חדשות10 • בחקירות מספרת זקן כי גרסת הכספים הפוליטיים, שהביאה לזיכויו של אולמרט במשפט טלנסקי, היא שקר מוחלט וכי הכסף שימש לצרכים אישיים
נחמן וייס
ה' חשון התשע"ה / 28.10.2014 23:28

משפט אולמרט: ביום שני הקרוב צפויה שולה זקן להעיד בבית המשפט המחוזי בירושלים בפרשת טלנסקי נגד הבוס לשעבר,  ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. זאת במסגרת עסקת הטיעון שנחתמה איתה.

הערב, חשף העיתונאי ברוך קרא בחדשות10, את תיעוד החקירה של זקן ביחידת לה”ב 433, בה היא מגוללת בהרחבה את גרסתה לכל הפרשה.

העדות מתחילה ב-2008 אז התפוצצה פרשת טלנסקי. זקן מספרת כי עו”ד אורי מסר הגיע אליה מבוהל, אחרי חקירה ביחא”ה. למחרת גם היא זומנה, ושלחה פתק לאולמרט: “מזמינים אותי, מבקשים שאני אגיע עכשיו ליאח”ה ואני חושבת שרוצים לעמת אותי עם אורי בנושא הכספים של טלנסקי”.

אולמרט העביר לזקן פתק בחזרה, בו מסר לה: “סעי לשלום, תהיי זהירה. אני סומך עלייך, כרגיל”.

השינוי המרכזי בגירסת זקן ממה שמסרה בזמנו במהלך המשפט, לגירסתה בחקירה, ובזה למעשה יתמקד הדיון, היא הטענה כי הכספים שנתן טלנסקי היו כספים פוליטיים – טענה שהובילה לזיכויו של אולמרט. כעת טוענת זקן, כי זה היה שקר. הכסף שימש לצרכים אישיים, בהם למשל תוספת למשכורתה האישית בסך של 30 אלף דולר בשנה, אותם העביר לה מסר מדי ערב חג פסח.

זקן סיפרה גם, כי מי שמימן את עורך דינה מיכה פטמן הם אנשי עסקים, שעשו זאת לבקשת אולמרט. “פטמן נהג לומר לי ‘כבר מזמן אני מבין שאני לא מייצג אותך, אלא את מישהו אחר’. הוא אמר לי – ‘אני מייצג אותך עם פה סגור, ידיים קשורות מאחורנית ואוזניים שלא שומעות”, אמרה זקן.

זקן התייחסה בחקירתה גם לפרשת הולילנד ולקו ההגנה שניסו להציג פרקליטי אולמרט, לפיו הכספים ששמואל דכנר העביר לזקן היו בשל יחסים אישיים ביניהם.

היא טוענת כי אמרה שאינה מוכנה שיציגו אותה כך, שזה יפגע במשפחתה ובבעלה, ואף עלול להביא לגירושיה, באופן פיקטיבי. “אני זוכרת שדיברתי על זה עם הרב רלב”ג והוא לא אהב את זה”, אמרה.

כשהגיעה להעיד על כך בבית המשפט, התמוטטה באמצע מתן העדות, ולא הצליחה לשקר על טיב היחסים בינה לבין דכנר, והסיבות למתן הכספים.

“נסעתי ונסעתי, ולא ידעתי לאן נסעתי, ולא רציתי לחזור הביתה, עד שהילדים התקשרו ואמרתי שאני לא יודעת איפה אני…”, סיפרה לחוקרי המשטרה. “לקחו אותי לבית חולים, אני לא רוצה, אני לא רוצה, אני מפחדת, אם הוא יידע את זה הוא יהרוג אותי, אתם צריכים לשמור על הילדים שלי. הוא יודע את האמת, הוא יודע שנתתי לו את ה-60 אלף, הוא יודע, כל חודש שפרטתי אותם, נתתי לו אותם והוא שם בארנק”.

כזכור, לאחר שחשה כי אולמרט “זורק אותה לקרשים”, וכי היא נאלצת להודות בעבירות שהוא למעשה ביצע, ואף תשלם על כך את המחיר, החליטה זקן לשנות כיוון, וחתמה עם הפרקליטות על הסכם טיעון, במסגרתו היא מרצה 11 חודשי מאסר. במקביל היא העניקה לחוקרים את הגרסה המלאה שלה לכל האירועים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות