הדיל של ראש הממשלה עם בנט: בנייה ביו”ש תמורת שקט פוליטי

בנימין נתניהו החליט לחזק את הברית עם האגף הימני בממשלה • העסקה המסתמנת עם הבית היהודי: אלפי יחידות דיור וסלילת כבישים במיליונים - תמורת שקט פוליטי • העבודה: "קוראים ללבני ולפיד להסיק מסקנות"
יוני גרין
ג' חשון התשע"ה / 26.10.2014 23:48

מחזק את הברית עם הימין: ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להפסיק את הקפאת הבנייה ברחבי יהודה ושומרון, ומתכנן לאשר בניית אלפי יחידות דיור וסלילת כבישים. כך דווח הערב העיתונאי עמית סגל בערוץ 2.

על רקע מה שנראה כניסיון לחזק את הברית עם האגף הימני בקואליציה, נועד בשבוע שעבר ראש הממשלה עם השר נפתלי בנט. בפגישה נכח גם זאב (זמביש) חבר, ממובילי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון.

על פי הדיווח בערוץ 2, בנט אמר לנתניהו כי ברור שלבני ולפיד אינם מעוניינים בבחירות ועל כן יש לנצל מצב זה, על מנת לאשר בנייה ביהודה ושומרון.

מאז יום רביעי שעבר מתנהל מו”מ בין מועצת יש”ע ללשכת ראש הממשלה כדי לגבש את העסקה, במסגרתה יאושרו כאלפיים יחידות דיור – בעיקר בגושי ההתיישבות. בנוסף יבוצעו עבודות תשתית ותחבורה בהיקף נרחב ביותר.

על פי הדיווח, ייסללו 12 כבישים חדשים ביהודה ושומרון, כמו כביש ‘עוקף חווארה’, כבישים חדשים לעיר החרדית עמנואל והיישוב עלי, והרחבת כביש 60. בנוסף מתוכננים כפרי סטודנטים, שלושה פארקים חדשים וטיילת חדשה בגוש עציון, לזכרם של שלושת הנערים הי”ד שנרצחו בידי בני עוולה.

כמו כן, ייערך דיון מחודש על הסדרת המאחזים ומערת המכפלה תשופץ.

במערכת הפוליטית מעריכים כי ההסכם בין ראש הממשלה למועצת יש”ע לא יוביל למשבר קואליציוני, וכי לפיד ולבני לא יעזבו את הממשלה.

שר האוצר יאיר לפיד מסר בתגובה: “התוכנית בעת הזו תוביל למשבר חמור ביחסי ישראל ארה”ב ותפגע במעמדה של ישראל בעולם. כל ניסיון לבנות מחוץ לגושים יוביל למשבר חמור”.

גם במפלגת העבודה הגיבו: “נתניהו מוכר את כל האינטרסים המדיניים של מדינת ישראל תמורת עוד כמה חודשים על כיסא ראש הממשלה. אם  זה הפתרון של נתניהו למשבר המדיני החריף, או למצוקת יוקר הדיור בישראל, אז הוא איבד לגמרי את הכיוון.

”אנו קוראים ללבני ולפיד להסיק את המסקנות הנדרשות ולעשות מעשה. הטיפות שנופלות עכשיו על ראשם הן לא גשם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות