אהוד ברק מזים את השמועות: אינני חולה באלצהיימר

ראש הממשלה לשעבר שנעדר זמן רב ממסכי הטלויזיה התראיין אמש וסיפק שלל כותרות • "עצוב לראות לאיזה דפוסי התנהגות הידרדר הרמטכ"ל לשעבר בצה"ל" • "צוק איתן נוהל בשיקול ואחריות"
אליעזר היון
א' חשון התשע"ה / 25.10.2014 19:42

“אני לא חולה באלצהיימר”: ראש הממשלה ושר הביטחון שלעבר אהוד ברק התראיין אמש לתכנית יומן [ערוץ 1] והזים את השמועות אודות מצבו הבריאותי.

השמועות אודות ברק נפוצו בעקבות היעלמותו ממסכי הטלוויזיה בחדשים האחרונים בכלל ובמהלך מבצע צוק איתן בפרט. “אינני מתלהב מלהופיע לכ הזמן בתקשורת, ואין לי כל צורך בכך” אמר ברק למראיינת אילה חסון.

ברק הבהיר כי הוא אינו מתכוון לשוב לפוליטיקה. בהמשך הראיון התייחס ראש הממשלה לשעבר לפרשת הרפז-אשכנזי והקלטות שנחשפו והתבתטא בחריפות: “עצוב לראות לאיזה דפוסי התנהגות הידרדר הרמטכ”ל לשעבר בצה”ל, ואיזה עומק של פעילות על סף העבריינות בדרך להשיג מטרות בלתי תקינות בדמוקרטיה. אני כועס על מה שקרה לא לגבי, אלא מה שקרה לאנשים כמו גלנט, צ’יקו תמיר ועימאד פארס, קצינים מהמעלה הראשונה שהסתכלו למוות בעיניים יותר מפעם אחת ומצאו עצמם נרדפים עד חורמה במין אובססיביות ובלי טעם על ידי הרמטכ”ל וסביבתו”.

ברק הוסיף כי “הדבר העיקרי הוא שחבורה כזאת התייצבה בצורה חסרת תקדים בתולדות צה”ל בניסיון לשבש תהליכים חוקיים שבאחריות הדרג הממונה עליהם – שר הביטחון והממשלה, תוך היזדקקות לכלים עברייניים, דבר כזה לא היה בתולדת צה”ל ואני מצפה מהיועץ המשפטי לממשלה לפעול בכל האמצעים כדי שדבר זה ייחקר עד תום”.

ידענו על המנהרות

שר הביטחון לשעבר סיפר כי צה”ל היה מודע היטיב לאיום המנהרות: “צה”ל יודע עליהן מזמן, גם הדרג המדיני, אני משוכנע שוועדת המשנה של חוץ וביטחון יודעת על המנהרות. היו הרבה טיפולים לנסות לזהות ולגלות את חפירתן בזמן. עוד ב2010 הנחיתי את מפא”ת לעבוד בלי מגבלות אחרי ששמעתי הרבה הצעות”.

בהקשר למבצע גופו אמר ברק כי הוא נוהל בצורה שקולה ואחראית, אך “יש הרבה מאוד לקחים בעיקר בקשר לתפיסת הזמן והשאלה איך יוצאים להפסקת אש כמו שצריך”.

ברק גם דחה את הטענות על מקום מגוריו היוקרתי ואמר “אני לא מקבל את הרעיון שכאשר אדם נמצא ברשות עצמו ועם כספו – אין לו זכות להחליט אם הוא יהיה בבנק או בדירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות