השר משה ארבל נחרץ: “חרדים שהם ברי גיוס – חייבים לקחת חלק בנטל”

שר הפנים מש"ס הבהיר כי אין אפשרות מוסרית שלא לגייס את מי שוועד הישיבות ביטל את מעמד "תורתו אומנותו" • "יש לא מעט מוסדות שמוגדרים נוער נושר. כל המוסדות הללו - אין הצדקה בעולם שמי שבהגדרה תורתם לא אומנותם, לא יהיו חלק מהצבא"
חרדים 10
ג' ניסן התשפ"ד / 11.04.2024 10:15

לא סופר את הרבנים הספרדים? שר הפנים משה ארבל, התייחס בפודקאסט של ‘תנועת הרבעון הרביעי’ שפורסם אתמול (רביעי) לסערת חוק הגיוס ואמר כי אין אפשרות מוסרית שלא לגייס את מי שוועד הישיבות ביטל את מעמד “תורתו אומנותו” לגביו –  כ-1500 בני אדם בשנה.

ללקוחות חדשים: הלוואת חג מיוחדת – 30,000 שקלים ללא ריבית

בנוסף אליהם ציין ארבל גם את מי שלומדים במוסדות המוגדרים ‘נוער נושר’.

“כהנהגה חרדית שצריכה להיות אמיצה”, אמר השר מש”ס, “צריך לבוא ולומר – אותם אנשים שבוטל מעמדם והם ברי גיוס חייבים להיות חלק מהנושאים בנטל, אין בכלל שאלה”.

לדבריו, “המציאות אחרי 7 באוקטובר היא שהציבור החרדי צריך להבין ולהפנים שאין אפשרות מוסרית להמשיך ככה. בשנה יש 1500 בני גיוס, הם חייבים להיות חלק מהנושאים בנטל. בנוסף אליהם יש לא מעט מוסדות שמוגדרים נוער נושר. כל המוסדות הללו – אין הצדקה בעולם שמי שבהגדרה תורתם לא אומנותם, לא יהיו חלק מהצבא”.

לפני כשבועיים פרסמו גדולי הרבנים הספרדים, ובהם מההנהגה הרוחנית של מפלגת ש”ס, מכתב חריף נגד חוק גיוס עם יעדים, מאחר ומטרתו “לצמצם את מספר שומרי התורה”.

הרבנים כותבים עוד, כי כוונתם הסופית של המבקשים לגייס חרדים “היא שיסכימו עמם על פשרות שונות – ביצירת מסלולים ומגמות שירות אזרחיות ‘מותאמות לחרדים’, וזאת התןכנית הזדונית לחדור בתהליך ושלבים של יעדים ומכסות ומסלולים שילכו ויתגברו, תוך כדי הסתגלות הציבור החרדי לכך, במטרה להכניס תחת שליטתם את הציבור החרדי ולצמצם את מספר שומרי התורה, כפי שאמרו כל זאת הם בעצמם”.

במכתב מדגישים הרבנים, כי גם מי שאינו לומד בישיבה אסור לו להתגייס. “כבר הורו גדולי חכמי התורה ובראשם מרן הגר”ע יוסף זצוק”ל כי אפילו בחור שאינו במסגרת לימודים אסור לו ללכת לצבא ולכל המסלולים השונים”.

על  המסלולים המותאמים למגזר החרדי הם כותבים:  “וידוע ומפורסם שגם כל המסגרות והמסלולים אשר הוגדרו כ’מותאמות לחרדים’ הובילו לפריקת עול ולעבירות החמורות שבתורה רח”ל”.

הרבנים מציינים: “מלבד העובדה שכל פשרה תגרור פשרות נוספות, בנוסף כל פשרה תביא חורבן לדורות, ולכן הנהיגו גדולי הדורות שלא להיכנס עמם במשא ומתן כי הוא זה. ומכל שכן שלא יעלה בדעת להסכים על מכסות, יעדים, או מסלולים אזרחיים וכדומה אפילו לבחורים חלשים. והלכה היא שאין דוחין נפש מפני נפש”.

בהמשך מכנים גדולי הרבנים הספרדים את גזירת הגיוס  כ”שעת השמד”: “חזקו ויאמץ לבבכם, אל תיראו ואל תחתו, מלומדים אנו בכל הדורות למסור את הנפש על קיום התורה והיהדות כפי שעשו אבותינו בכל הדורות, וגם בעת הזאת לא נירתע מהליכה לבתי מאסר ומכל סוגי הסנקציות השונות. מוכנים אנו למסור את הנפש בכל עוז וגבורה למען קיום תורתינו הקדושה, ככל ההלכות האמורות בשעת השמד המבוארות בשלחן ערוך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות