המירוץ בירושלים: הראשל”צ הגר”ש עמאר הגיש מועמדות • ש”ס: לא מגיבים

הרב הראשי לשעבר מתמודד על תפקיד רבה הראשי הספרדי של ירושלים • בהודעה רשמית שהוציאה לשכתו נאמר: "החליט להיענות לבקשת רבנים דיינים ראשי ישיבות מכל החוגים ולפרנסי העיר ולהגיש את מועמדותו" • תנועת ש"ס אינה מגיבה: ממתינה להחלטתו של הגר"ד יוסף • הרכב הגוף הבוחר מעניק לגר"ש עמאר יתרון
שרי רוט
י"ב תשרי התשע"ה / 06.10.2014 11:36

הרב הראשי לשעבר, הגר”ש עמאר, מתמודד על תפקיד רבה הראשי הספרדי של העיר ירושלים: הבוקר (שני) הגיש הראשל”צ בצורה רשמית את מועמדותו לתפקיד, והוא יתמודד בחירות שצפויות להיערך בכ”ז תשרי, במידה ובג”ץ לא יקבל את העתירות שהגישה סיעת יהדות התורה – ויידחה את מועד הבחירות.

בהודעה רשמית שהוציאה לשכתו נאמר: “הראשל”צ הרב רבי משה שלמה עמאר החליט להיענות לבקשת רבנים דיינים ראשי ישיבות מכל החוגים ולפרנסי העיר ולהגיש את מועמדותו כרבה הראשי של ירושלים.

“הרב רואה חובה קדושה בהרמת קרנה של הרבנות בעיר הקודש והמקדש. לאחר שנים ארוכות בה לא כיהנו רבנים ראשיים ומתוך תחושת אחריות כבדה החליט לקבל על עצמו את המשימה להמשיך ולפעול ביתר שאת לקירוב לבבות ולהפצת תוה בדרכי נועם לכל יהודי על פי מסורת ישראל המסורה לנו מדורי דורות.

“הרב יפעל בכל כוחו להגברת האחדות והשלום בין כל החוגים והציבורים בירושלים ובאיחוד השורות ביהדות הספרדית הנאמנה”.

סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, הגיע הבוקר אל ביתו של הראשל”צ וקיבל מידיו את טופס ההתמודדות.

סיכוייו של הגר”ש עמאר – הנהנה מתמיכת השר לשירותי דת נפתלי בנט וראש עיריית ירושלים ניר ברקת – לזכות בתפקיד טובים, שכן השניים שולטים בגוף הבוחר.

ההחלטה של הגר”ש עמאר התקבלה, למרות שלא כל מקורביו ובני משפחתו סבורים כי זהו מהלך נכון.

עד כה הגישו את מועמדותם לתפקיד רבה הספרדי של ירושלים, הגאון רבי מרדכי טולדנו, חתנו של הגר”ע יוסף זצ”ל, וח”כ לשעבר מטעם ש”ס, הגאון רבי חיים אמסלם.

בחודשים האחרונים נפוצו שמועות על כוונת הגר”ש עמאר להתמודד על התפקיד, אולם שמועות אלה, כמו גם שמועות על ‘דיל’ עם הציונות הדתית, הוכחשו שוב ושוב על ידי לשכת הרב ומקורביו.

בשלב זה עדיין לא ברור האם יקבל הגר”ש עמאר את תמיכת מפלגת ש”ס במועמדותו.

בתגובה לשאלת חרדים10 הגיב דובר תנועת ש”ס: “לא מגיבים בינתיים”.

מי שהמהלך טרף את קלפיו הוא הגאון רבי יהודה דרעי, רבה של העיר באר שבע, שתכנן בתחילה להתמודד על התפקיד, אולם כעת נראה כי יגנוז את כוונתו.

יחד עם זאת, נותרה עדיין שאלה אחת פתוחה: האם הגאון רבי דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה, יתמודד על התפקיד מטעם תנועת ש”ס. לפי שעה הגר”ד יוסף מתלבט, כאשר ברור כי במידה ויחליט לצאת למערכה – הוא יזכה בתמיכתו של יו”ר ש”ס, אריה דרעי. זו גם הסיבה שש”ס אינה מגיבה, לפי שעה, על החלטתו של הגר”ש עמאר.

באשר לברקת מתרחשת תופעה מעניינת: למרות שאריה דרעי וש”ס תמכו במשה ליאון כמועמד לראשות העיר ירושלים, הצליח ברקת להתגבר על הכעס וליישר קו עם ש”ס, עד כדי פעילות למען אינטרסים משותפים.

נציגי ש”ס בעירייה מריעים לראש העיר המוצלח, והוא, מצידו, שומר להם אמונים. “הוא יתמוך רק במי שאריה יתמוך בו”, אמר לי אחד ממקורביו. בקטע הזה של ‘מילה זו מילה’ אין על ברקת, כך שאל תחשדו בו באמירה לחוד ומעשים לחוד. הוא לא האיש.

ואת זאת יודעים גם מקורבי הגר”ש עמאר, שמביטים בחשש לעברו של הגר”ד יוסף – האם ירוץ או לא.

ומה באשר לתמיכה של ש”ס במועמדות הגר”ש עמאר, במידה והגר”ד יוסף לא יתמודד?

ובכן, למרות שיחות שלום שהתנהלו בין הצדדים, הגיעה העצרת הזיכרון באצטדיון ‘ארנה’ והוכיחה כי השלום עדיין רחוק. הדרתו של הגר”ש עמאר מהאירוע, למרות שהפעם הוזמנו אפילו הרבנים משה ואברהם יוסף, מהווה קו אדום.

דרעי אמנם רוצה בשלום, אך מתברר כי מי שמטיל וטו הוא דווקא הראשל”צ הגר”י יוסף. יתכן כי כעת יזכה הרב לתמיכת ש”ס, אבל בין הצדדים ישרור סטטוס-קוו של שלום קר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות