האמריקנים: “ירעיל האווירה” • ברקת: רק הושלם הליך טכני

הועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים אישרה בנייה בשכונת 'גבעת המטוס' במזרח העיר • מחלקת המדינה האמריקנית זועמת: "ההתפתחות תגרום לגינויים מהקהילה הבינלאומית" • שלום עכשיו: "נתניהו פתח ב'צוק איתן' מתנחלי, בונה בכל הגזרות הרגישות" • עיריית ירושלים: "שלום עכשיו יוצרים פרובוקציה כדי לשרת אינטרסים פוליטיים"
אליעזר היון
ח' תשרי התשע"ה / 01.10.2014 21:06

שנה חדשה מביאה בתים חדשים: ערב ראש השנה תשע”ה אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים את התכנית לבניית 2,610 יחידות דיור בשכונת ‘גבעת המטוס’ במזרח העיר.

בעבר התנגדו האמריקנים לתכנית ואמרו כי היא פוגעת בסיכויי תהליך השלום. אנשי השמאל טענו אז כי התכנית ‘תכסה’ את הכפר הערבי ‘בית צפפה’ בשכונות יהודיות, ולא תאפשר את חלוקת העיר בעתיד.

תנועת השמאל ‘שלום עכשיו’ מסרה בתגובה: “נתניהו פתח במבצע ‘צוק איתן’ מתנחלי, ובונה בכל הגזרות הרגישות ביותר לפלסטינים. פרסום התכנית ערב הנאום באו”ם והפגישה עם אובמה יפגע עוד יותר ביחסי ישראל-ארצות הברית”.

לעומת זאת אמר שר הבינוי והשיכון אורי אריאל בגלי צה”ל: “לא קרה כלום. זאת תכנית ידועה שהשמאל צעק עליה כבר שלוש-ארבע פעמים, וזה לא קשור לפגישת נתניהו-אובמה, הרי כשקבעו לפני מספר חודשים את המועד לדיון הזה אף אחד לא ידע על הפגישה”.

יצויין כי לאורך כל התקופה האחרונה, ובעיקר לאורך תשעת חודשי המשא ומתן עם אבו מאזן, נמנעה ישראל מלאשר תכניות בנייה מעבר לקו הירוק כך שצעד זה הוא התכנית בעלת ההיקף הגדול ביותר שאושרה בשנים האחרונות.

לאחר פגישת אובמה-נתניהו אמרה ג’ן סאקי, דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, כי התכנית הישראלית להוציא לפועל את הבנייה מעמידה בסימן שאלה את מחויבותה של ישראל לשלום.

“ההתפתחות הנוכחית רק תגרום לגינויים מהקהילה הבינלאומית, תרחיק את ישראל מבנות בריתה הקרובות ביותר ותרעיל את האווירה לא רק עם הפלסטינים אלא גם עם מדינות ערביות אחרות שעמם הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא מעוניין ליצור קשרים”.

תגובת עיריית ירושלים על תכנית הבניה בגבעת המטוס: “לא מדובר בתכנית חדשה אלא בתכנית שאושרה לפני כשנתיים לאחר דיונים של 15 שנה.

“לפני מספר שבועות הושלם הליך טכני של חתימה על מתן תוקף לתכנית, חתימה אחת מני רבות בהליך הביורוקרטי.

“התכנית כוללת בנייה של 2600 יחידות דיור ליהודים וערבים בגבעת המטוס. צר לנו ששלום עכשיו יוצרים פרובוקציה מהליך טכני כדי לשרת אינטרסים פוליטיים ולפגוע בבניית דירות שיאפשרו לצעירים לגור בירושלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות