3,983 לוחמים מתמודדים בבחירות המקומיות: הממשלה תדון בדחייה

בעקבות חוות דעת חדשה של צה"ל: שר הפנים משה ארבל הסיר את התנגדותו לדחיית הבחירות • בישיבת ממשלה ידונו השרים על דחייה • סמוטריץ': "עדיין לא מאוחר לתקן. אסור לפגוע במילואימניקים. צו השעה הוא לדחות את הבחירות המקומיות לאחר המלחמה"
יוני גרין
י"ב טבת התשפ"ד / 24.12.2023 11:32

הממשלה תדון  על מועד הבחירות לרשויות המקומיות – זאת לאחר שבעקבות חוות דעת חדשה שהתקבלה מצה”ל, הסיר שר הפנים משה ארבל את התנגדותו לדחיית הבחירות ומבקש כי הממשלה תדון בעמדת גורמי המקצוע.

עם זאת, מלשכת נתניהו הובהר הבוקר (ראשון) שהדיון בנושא לא יתקיים היום בממשלה: “נושא רציני מאוד שדורש זמן לדיון”.

מחוות הדעת החדשה ששיגר אל”מ חיים בן מויאל, עוזר הרמטכ”ל, עולה כי 3,983 משרתי מילואים מתמודדים בבחירות לרשויות המקומיות, מתוכם 70 מתמודדים לתפקיד ראש עירייה או רשות מקומית. עוד עולה מהנתונים, כי 115 מכלל המתמודדים משרתים בתפקידי פיקוד.

במכתב צוין כי “ישנם משרתים המתמודדים בבחירות, שמטעמים מבצעיים לא ניתן יהיה לשחררם”.

חוות הדעת הזו, השונה מעמדות שונות שהוצגו לאחרונה על ידי מערכת הביטחון, שבכולם הייתה תמיכה בקיום הבחירות בסוף חודש ינואר – גרמה לשר ארבל להסיר את התנגדותו. כמו כן, היא עשויה לסלול את דחיית הבחירות לרשויות לסוף חודש פברואר או לתאריך אחר כפי שיוחלט בממשלה.

בעקבות כך, שר הפנים פנה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לקיים דיון בנושא סוגיית המילואים בישיבת הממשלה, אליו יוזמנו נציגי צה״ל אשר יפרטו בפני השרים את המצב העדכני, והממשלה תכריע בסוגיית מועד הבחירות אחרי הדיון.

התאריך החלופי המוצע כרגע על ידי משרד הפנים לקיום בחירות ברשויות הוא 27 בפברואר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב על הודעת צה”ל: “עדיין לא מאוחר לתקן. אסור לפגוע במילואימניקים ובאחדות העם. צו השעה הוא לדחות את הבחירות המקומיות לאחר המלחמה ואני מקווה שהממשלה תקבל בהקדם את ההחלטה הזו בהסכמה”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: “בזמן שכוחותינו פועלים בעזה, ונוכח העובדה כי למעלה מ-3,000 לוחמים במילואים מתמודדים, זה לא הזמן לבחירות. עם ישראל צריך את כל חייליו בעזה, בלי כל עיסוק בפוליטיקה. אפעל בישיבת הממשלה לדחות את הבחירות, כולי תקווה כי הממשלה תחליט כך – זה ראוי והנכון”.

בתוך כך, לקראת ישיבת הממשלה, ח”כ משה גפני העביר לראש הממשלה כי עמדת סיעת יהדות התורה היא לדחות את מועד הבחירות לרשויות המקומיות.

לפני מספר שבועות הודיע שר הפנים כי הבחירות יתקיימו ב-30 בינואר, לאחר שאלו נדחו מה-31 באוקטובר בעקבות הלחימה בעזה ובגבול הצפון.

בנוסף, הודיע אז ארבל כי הוא מחריג 14 רשויות שבהן הבחירות יתקיימו חמישה חודשים לאחר חזרת התושבים לבתיהם.

מתמודדים רבים בבחירות לרשויות המקומיות, הן למועצות העיר והן לראשות קבלו על ההחלטה, לאור גיוסם לשירות מילואים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות