סמוטריץ על הבחירות המקומיות: “את טובה באידיש, נכון? אז שויין…”

השר בצלאל סמוטריץ בישיבת הסיעה סמוטריץ': "כל עוד אני שר האוצר, לא יעבור שקל אחד לחמאס ולמשפחות מחבלים" • על הבחירות המקומיות: "גנץ וגלנט, במקום להתחשב במילואימניקים ולדחות את הבחירות לאחר המלחמה הם רצים לזה באמוק"
חרדים 10
ו' טבת התשפ"ד / 18.12.2023 15:57

יו”ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, הצהיר אחר הצהרים (שני), בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, כי הוא אינו מתכוון לאשר העברת כספים לרשות הפלסטינית בזמן מלחמה.

“בימים האחרונים אנחנו שומעים על כל מיני פרסומים שיש לחץ בינלאומי גדול על ישראל להעביר מאות מיליונים לרשות הפלסטינית ודרכם למשפחות המחבלים ולעזה. כדי להכשיר את השרץ הזה פורסם שחלק מגופי הביטחון הציעו לעשות קומבינה, באמצעות העברת הכסף דרך ערבויות של מדינות אחרות, או באמצעות העברת הכסף על פי רשימות ותחת פיקוח”, אמר.

“אני רוצה להגיד כאן בצורה הברורה ביותר: לא יקום ולא יהיה. כל עוד אני שר האוצר של מדינת ישראל לא יעבור שקל אחד שיגיע לחמאס הנאצים בעזה, ולא שקל אחד למשפחות המחבלים ביהודה ושומרון ובעזה”.

הוא הדגיש: “אמרתי את זה לראש הממשלה בצורה הברורה ביותר, כולל שאני מוכן לשלם את המחיר אם חלילה הממשלה תיכנע ללחץ הזה ותסכים להעביר את הכסף למחבלים ולחמאס הנאצים בעזה”.

הוא התייחס למחלוקת בקואליציה על דחיית הבחירות לרשויות המקומיות: “אני פשוט לא מצליח להבין את ליקוי המאורות שעובר על חבריי בממשלה ובמיוחד שר הביטחון יואב גלנט ויו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שבמקום להתחשב במילואימניקים ולדחות את הבחירות לאחר המלחמה הם רצים לזה באמוק, ורוצים להביא לנו מערכת בחירות רווית יצרים ומחלוקות בימים שבהם מאות אלפי משרתי המילואים מחרפים את נפשם להשמדת האויב הנאצי בעזה, בימים בהם אנחנו מתעוררים כל בוקר וחוששים לפתוח את הטלפון הנייד כדי לא לראות את השמות והפרצופים של הנופלים החדשים, בימים בהם עם שלם לא ישן בלילה, בני המשפחות של משרתי המילואים שנלחמים עכשיו בחירוף נפש ומתפללים שלא תבוא אצלם הדפיקה בדלת שממנה והלאה חייהם לא יראו עוד אותו דבר. הם יכולים להתעסק עכשיו בבחירות? זה מעניין אותם? יש להם קשב לזה עכשיו?”

לדבריו, “ההחלטה הזו היא פוליטיקה קטנה שמשרתת אינטרסים של כמה פוליטיקאים וחושפת מופע צביעות לא יאמן. איפה בני גנץ שטען שכמה מאות מיליונים שלא קשורים ישירות למלחמה אי אפשר להעביר, אבל מערכת בחירות שזורקת מלחת לגלגלי האוטובוס מאות אלפי מילואימניקים ומיליוני בני משפחות שלהם זה בסדר. ואיפה שר הביטחון, שבישיבת הממשלה התחמק שוב ושוב והסתתר מאחורי הטיעון היבש ‘אין מניעה ביטחונית’. איך אתם לא מתביישים? להצטלם עם המילואימניקים בעזה ולהוציא את זה לתקשורת זה אחלה. אבל להתחשב בהם ולהתעמת קצת עם קבלני קולות זה יותר מידי בשבילכם? לצערי יש אנשים שחלשים מול העסקנים וחזקים על הגב של המילואימניקים”.

הוא הדגיש:  “עדיין לא מאוחר לעשות את הדבר הנכון, אני פונה לחבריי וקורא לדחות את הבחירות המוניציפליות. זה סדר העדיפויות הלאומי הנכון. תנו ללוחמי המילואים להתמקד עכשיו במלחמה ולא להפסיד בשל כך את הזכות והחובה להשפיע על הרשות המקומית שלהם ביום שאחרי ולהיות חלק”.

שרי רוט: שמעתי את דבריך בקשר לבחירות המוניציפאליות, הזכרת את גנץ, הזכרת את גלנט (“הסתתר מאחורי האמירה ‘אין מניעה בטחונית’…לא רצה להתעמת עם כמה קבלני קולות בפריימריז של הליכוד”) לא שמעתי את המילים הפשוטות “שר הפנים משה ארבל”, ואחרי הכל הוא זה שקיבל את ההחלטה!

במוטריץ השיב: “השר משה ארבל קיבל את ההחלטה, הוא קיבל החלטה שגויה. והטענה שאני שומע גם ממנו היא שאין למהלך הזה רוב בכנסת. הליכוד נגד, המחנה הממלכתי. ואני חושב, באמת חושב, שזה מהלך לא הגיוני. אני לא מצליח להבין. יש אין סוף קלישאות בהם מנסים לעטוף את ההחלטה. זה דמוקרטי… אין שום דבר דמוקרטי בלנהל מערכת בחירות כשהראש הישראלי לא שם.

“מי יעסוק עכשיו בראש העיר, במתחרה שלו, בקואליציה ואופוזיציה וביקורת. אז מי שרוצה לעשות מערכת בחירות במחטף, צ’יק צ’אק – זה לא דמוקרטי!
שמעתי גם את הביטוי ‘לשמור על שגרה’… את טובה באידיש, נכון? אז שויין…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות