דרעי: אם יהיה רוב בוועדת הפנים – נתמוך בדחיית הבחירות המקומיות

אחרי ששר הפנים משה ארבל התעקש לקיים את הבחירות ב-30 בינואר - יו"ר ש"ס משנה כיוון: אם יהיה רוב בוועדת הפנים לדחיית הבחירות לרשויות ל-27 בפברואר - נתמוך בהחלטה
אריה ריבקינד
ו' טבת התשפ"ד / 18.12.2023 15:01

יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי הודיע אתמול (ראשון) לראשי מפלגות הקואליציה כי יתמוך בדחיית הבחירות המקומיות, אם יימצא לכך הרוב הדרוש בוועדת הפנים של הכנסת.

מדובר בשינוי כיוון מטעם ש”ס, משום שעד כה הציג שר הפנים משה ארבל עמדה נוקשה בעד קיום הבחירות בסוף חודש ינואר, למרות בקשות מצד הציונות  הדתית לדחות את הבחירות עד לאחר המלחמה.

מאז הוכרזו הבחירות ב-30 בינואר, עולות טענות קשות מצד משרתים במילואים על כך שנמנעת מהם הזכות להתמודד באופן שווה על מקומם בעירייה, וזאת בעוד ראשי הרשויות המכהנים נהנים מקמפיין תוך מלחמה.

מטעם סיעת ש”ס נמסר: “יו”ר ש”ס אריה דרעי הודיע אתמול לראשי הציונות הדתית ולכל הנוגעים בדבר, שלאור הטענות המוצדקות בדבר מועמדים וחיילים הנמצאים במילואים בהגנת עם ישראל ואינם יכולים להיערך כראוי, הרי שבאם יימצא רוב בוועדת הפנים לדחיית מועד הבחירות ל-27 בפברואר, סיעת ש”ס תתמוך בדחייה זו”.

בהודעה נאמר עוד: “יובהר, כי המועד 30 בינואר נקבע על פי חוק שחוקקה הכנסת, עליו הצביעה פה אחד. שר הפנים משה ארבל הודיע על קיום הבחירות במועד זה לאחר שבדק וגילה כי אין את הרוב הדרוש בוועדת הפנים, בממשלה ובמליאה לדחיית הבחירות”.

בש”ס הוסיפו: “שר הפנים כן בדק מקצועית מול כל גורמי המקצוע כמו הצבא, המשטרה ושאר הגורמים שהודיעו כי הם ערוכים לקיום הבחירות ב-30 בינואר. משכך, הוא מחויב על פי חוק לקיים את הבחירות במועד זה ולהכין אותן כראוי. כאמור, ככל ויימצא רוב לשינוי המועד, ש”ס תתמוך בדחיית הבחירות ל-27 בפברואר”.

ביהדות התורה אמרו לפניית ‘ישראל היום’, כי המפלגה תתמוך בדחיית הבחירות אם יימצא לכך הרוב הדרוש. משמע, הציונות הדתית, ש”ס ויהדות התורה נוטות לתמוך בדחיית הבחירות בעוד בליכוד ובמחנה הממלכתי מתנגדים לכך כרגע.

בלשכת שר הפנים משה ארבל הבהירו: “לא תקודם חקיקה ממשלתית לדחיית מועד הבחירות. המועד הקבוע בחוק הוא 30.1.24”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות