קמפיין התמונות של נתניהו • והפעם: הוצאה להורג בעזה

לאחר שבמחלקת המדינה האמריקנית דחו את ההשוואה בין חמאס לדאע"ש, שלף ראש הממשלה תצלום נוסף • "נכון שיש כמה הבדלים בין חמאס לדאע"ש", עקץ נתניהו. "למשל דאע"ש עורפים ראשים וחמאס יורה לאנשים בראש"
שרי רוט
ז' תשרי התשע"ה / 30.09.2014 21:04

 יממה לאחר ששלף מעל בימת עצרת האו”ם תמונה של משגרי חמאס שהוצבו בסמוך לילדים בעזה והשווה את ארגון הטרור לדאע”ש, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכה שוב – והפעם באמצעות תמונה של הוצאה להורג ברצועה, הזהה מאוד לאלה שמבצעים הטרוריסטים של דאע”ש.

היה זה כאשר נתניהו נפגש היום (שלישי) אחר הצהריים בניו יורק עם ראשי הפדרציות היהודיות האמריקניות.

נתניהו ניצל את הבמה גם למה שעשוי להתפרש כעקיצה להודעת משרד החוץ האמריקני אתמול, לאחר נאומו בעצרת האו”ם – ואמר: “בכל פעם שאני מגיע לאו”ם, המטרה שלי היא להציג את האמת כפי שהיא.

הנה תמונה שלא הצגתי אתמול באו”ם. זוהי הוצאה להורג העומדת להתרחש. אך זה לא דאע”ש, זהו חמאס. במהלך הלחימה האחרונה בעזה, סמוך לתקופה בה דאע”ש ביצעו את המעשים המחרידים שלהם, חמאס הוציא להורג עשרות פלסטינים, רק על מנת להשליט פחד ולכפות על תושבי עזה להיכנע להם.

נכון שיש כמה הבדלים בין חמאס לדאע”ש. למשל דאע”ש עורפים ראשים וחמאס יורה לאנשים בראש, אך עבור הקורבנות ומשפחותיהם, הזוועה היא אותה זוועה.

הנקודה שניסיתי להעביר אתמול ואני מעביר היום היא שאנו ניצבים בפני רשת עולמית של קבוצות ומשטרים אסלאמיסטים קיצוניים.

אין להם חדר מלחמה משותף, יש להם חדרי מלחמה אחד נגד השני מכיוון שכולם שואפים לשלוט, ראשית באזור בו הם נמצאים ובהמשך בעולם כולו. אך כולם חולקים את האידאולוגיה הקיצונית, לכולם יש לא רק שאיפות בלתי ניתנות לכיבוש אלא גם דרכי פעולה פראיות וככל שיש להם את היכולת להגשים את השאיפות שלהם, כך הם יוציאו לפועל את התוקפנות הכבושה שלהם כנד הציוויליזציות המשותפות שלנו.

זו הנקודה החשובה ביותר – כולנו תומכים במאמצים שמוביל הנשיא אובמה לבלום את דאע”ש ולהביס אותו. אן ספק שזה חייב להיעשות.

אך להביס את דאע”ש ולהותיר את איראן כמדינת סף גרעינית יהיה, כפי שאמרתי אתמול ואומר שנית, לנצח בקרב אך להפסיד במלחמה. עלינו להביס את דאע”ש אך עלינו למנוע מאיראן להשיג את היכולת לייצר נשק גרעיני”.

אתמול יצאה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג’אן סקי, נגד המשוואה שהציג נתניהו לפיה ‘דאעש זה חמאס וחמאס זה דאעש’: “אנחנו לא מאמינים שראש הממשלה נתניהו, או כל אחד אחר בישראל, רומז שארה”ב תצא למבצע צבאי נגד חמאס. שניהם ארגוני טרור, תחת ההחלטה של ארה”ב, אבל אנחנו רואים בעין שונה את האיומים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות