ארה”ב: “חמאס זה לא דאעש. אין צורך ברטוריקה מתלהמת”

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית מתחה ביקורת על ההשוואה שערך ראש הממשלה בפני עצרת האו"ם בין חמאס לדאעש: "רואים בעין שונה את האיומים. לא מאמינים שראש הממשלה נתניהו, או כל אחד אחר בישראל, רומז שארה"ב תצא למבצע צבאי נגד חמאס" • על איראן: "הסכם עם איראן לא יתבסס על 'מתקפת קסם' אלא על עובדות"
נחמן וייס
ו' תשרי התשע"ה / 30.09.2014 01:35

כתף קרה: הממשל האמריקני נגד הנאום של ראש הממשלה בנימין נתניהו באו”ם.

דוברת מחלקת המדינה ג’אן סקי, יצאה נגד המשוואה שהציג נתניהו לפיה “דאעש זה חמאס וחמאס זה דאעש”. לדברי סקי, “סיווגנו את שני הארגונים כארגוני טרור, אבל דאעש מהווה איום אחר על האינטרסים של המערב ועל ארה”ב”.

  נאום נתניהו באו”ם: “מועצת זכויות האדם של האו”ם הפכה למועצת זכויות הטרוריסט.

 “אנחנו לא מאמינים שראש הממשלה נתניהו, או כל אחד אחר בישראל, רומז שארה”ב תצא למבצע צבאי נגד חמאס. שניהם ארגוני טרור, תחת ההחלטה של ארה”ב, אבל אנחנו רואים בעין שונה את האיומים”.

גם עם ההכללה של נתניהו את כלל הארגונים האסלאמים כמי שרוצים להביא לשלטון אסלאמי עולמי, לא מסכימים בארה”ב, “אנחנו לא מסכימים עם ההגדרה הזו”.

נתניהו קרא למעצמות שלא להאמין ל’מתקפת הקסם’ של איראן, ולא לחתום על הסכם. “אני יכולה להבטיח שכל הסכם שיושג לא יתבסס על ‘מתקפת קסם’ או איך שזה ישפיע עלינו אלא על העובדות”, אמרה דוברת מחלקת המדינה.

אמירה נוספת של נתניהו בנאומו הייתה, כי “מיגור דאע”ש והותרתה של איראן כמעצמת סף גרעינית פירושם ניצחון בקרב אך הפסד במלחמה”.

אבל במחלקת המדינה אומרים: “שני האיומים חשובים. אנחנו משקיעים הרבה זמן ואנרגיה בגלל שאנחנו מודאגים כמו ישראל מכך שאירן תשיג נשק גרעיני. אנחנו גם מודאגים מהאיום של דאע”ש ולכן כל המאמצים שאנחנו משקיעים”.

ראש הממשלה תקף בחריפות את מועצת זכויות האדם של האו”ם וטען כי הפכה למועצת זכויות הטרוריסט, וכי החלטותיה נגועות באנטישמיות.

“אנחנו לא מסכימים עם ההגדרה הזו”, אמרה סקי,  “בהחלט הבענו בעבר את הדאגה מפעולות שננקטו אבל התשובה היא לא. אני חושבת שדיברנו על הדאגות שלנו בעבר, אבל אנחנו לא רואים צורך ברטוריקה מתלהמת”.

מחר צפוי נתניהו להיפגש עם הנשיא ברק אובמה, ועל פי הדיווחים הפגישה צפויה להיות קצרה וקרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חל
    30/09/2014 16:43
    עי
  1. אמר, מי שאמר שטעה בהערכותיו לגבי דאעש, כך טועה גם לגבי החמס.