איפה הוא היה ביום כיפור? המפכ”ל הכושל מגנה רק את היריקות

קובי שבתאי שיבח את פעולות המעצר המהירות של היורקים כלפי נוצרים • הנחה את מפקדי המחוזות להעניק תשומת לב מיוחדת לאירועים בהם נרשמת פגיעה באזרחים או במבני ציבור ותפילה על רקע דתי • רוטמן: 'כל הכבוד. היו 18 אירועים של הפרעה לתפילה ביום כיפור. מחכה למעצרים'
חיים טוויל
י"ט תשרי התשפ"ד / 04.10.2023 16:22

מפכ”ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי – אחד המפכ”לים היותר כושלים שכיהנו במשטרת ישראל –  הנחה היום (רביעי) את מפקדי המחוזות להעניק תשומת לב מיוחדת לאירועים בהם נרשמת פגיעה באזרחים או במבני ציבור ותפילה על רקע דתי, וזאת  בשל שורה של אירועים חריגים מהם עלה נושא הפגיעה בדת הנוצרית.

שמחה מקיר לקיר: מה סיפר משה ליאון לגדולי ישראל בב”ב?

לעומת זאת על שיבוש וההפרעה לתפילות יום כיפור בת”א שיגר המפכ”ל תגובה רפה: “גם לי כמפכ”ל וכאזרח היה עצוב לראות את התמונות מתל אביב במהלך יום כיפור. אחדות ורעות הן פקטור חשוב מול איומי הפח”ע (פעילות חבלנית עוינת) והאתגרים”.

המפכ”ל התייחס למעצרים שביצעו הבוקר שוטרי מרחב דוד במחוז ירושלים, כאשר עצרו חמישה חשודים – אחד מהם קטין, בחשד שירקו לעבר נוצרים וכנסיות בעיר העתיקה בירושלים –  ושיבח את העבודה המהירה של השוטרים.

בתל אביב, לעומת זאת, למרות שבמהלך יום הכיפורים הגיעו מפגיני שמאל ל-18 מניינים ברחבי העיר ושיבשו את התפילות באמצעות עימותים עם המתפללים וביזוי ספרי קודש, לא נעצר איש.

המפכ״ל אמר היום: “בימים אלה שבהם עם ישראל יוצא בהמוניו לחגוג ולהינות מיופיה של מדינת ישראל, כל אירוע של גילוי שנאה על רקע דתי הוא כתם שמקלקל את אווירת החגים המיוחדת ברחבי המדינה ובירושלים בפרט.

“משטרת ישראל מבצעת בחודשים האחרונים שורת פעילויות יצירתיות על מנת למגר את תופעת גילוי השנאה נגד נוצרים בירושלים תוך השקעה באמצעים טכנולוגיים, כח אדם מיומן, ושיחות הסברה עם הקהילות השונות. חופש הפולחן הוא סלע קיומה של חברה במדינה דמוקרטית והמראה המוכר ביותר בתבל הוא של חיים משותפים של כלל הדתות בעיר העתיקה בירושלים כמו גם בחיפה בגליל ובטבריה. ירושלים היא סמל כל הדתות וכך היא תשאר תוך שמירה על בטחון אנשי הדת המתפללים והמטיילים מכל דת שהיא”.

ח”כ שמחה רוטמן הגיב למעצר החשודים ביריקה לעבר נוצרים: “למשטרה שמפעילה מודיעין כדי לעצור אנשים שפוגעים באנשים אחרים על רקע דת אני אומר: ‘כל הכבוד. היו 18 אירועים של הפרעה לתפילה ביום כיפור. אני מחכה למעצרים. המודיעין נמצא ברשת, אל תחפשו יותר מדי'”.

כפי שדווח אתמול, דו”ח של המועצה הדתית בתל אביב חושף כי במהלך יום הכיפורים התפילה הופרעה ושובשה לא רק בככר דיזינגוף אלא גם ב-18 מניינים אחרים בעיר – כולל בתפילות שקיבלו אישור של העירייה.

בהתפרעויות, על פי הדו”ח שחושף נתונים מטרידים במיוחד, השתתפו 500 איש והן כללו בין היתר כניסה של אישה עם בגד ים לעמדת החזן, קריאות “נאצים רוצחי ילדים”, התיישבות נשים בצד של הגברים ולהפך –  גם במניינים בלי מחיצה.

לפי הדו”ח, ב-16 מקומות הופרעו התפילות  – בשישה מתוך אותם מקרים, התפילה נעצרה, כאשר רק בשני מקרים מתוך 512 בתי כנסת בתל אביב אירעו הפרעות בבתי כנסת.

כך, למשל, בבית כנסת ברמת אביב ג’, הרסו מפגינים מחיצה שנבנתה לפי אישור שניתן לגבאים.

בבית כנסת בנווה אביבים, מפגינים התפרצו לתפילה שנערכה בחוץ בצעקות, נשים החלו לרקוד בפני המתפללים, המפגינים הרסו ציוד, לא נתנו להתחיל, וצעקו “נאצים ורוצחי ילדים”.

בכיכר המשטרה בלב תל אביב נערכה תפילה ללא מחיצה, אך זה לא מנע ממפגינה להיכנס עם בגד ים לדוכן החזן. במקום זה, התפילה נמשכה ללא הפרעה.

גם בכיכר המדינה התפילה של חב”ד הופסקה לאחר ש-40 מפגינים צעקו והשתמשו במשרוקיות.

הפרשן עמית סגל שפרסם את הדו”ח כתב: “אם זה היה דוח על תפילות יום כיפור בשטוקהולם, ישראל כבר הייתה מחזירה את השגריר להתייעצויות”.

כאמור, איש לא נעצר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות