חלק מלולב נכנס לקרנית העין של פעוט – ונשאר שם. איך זה נגמר?

יהודה ואחיו התאום בני השנתיים שיחקו השבוע בלולב בסוכה - ולמחרת בבוקר הוא התעורר עם עין אדומה • הוא הובהל לשערי צדק, שם הוצא העצם הזר מעינו בניתוח • מנהל המחלקה: "קורא להורים לשים לב טוב מה נכנס לעיניים של הילדים"
תמי גיל
י"ט תשרי התשפ"ד / 04.10.2023 16:37

יהודה ואחיו התאום בני השנתיים שיחקו השבוע בלולב בסוכה. במהלך המשחק, יהודה קיבל מכה בעין.

שמחה מקיר לקיר: מה סיפר משה ליאון לגדולי ישראל בב”ב?

בתחילה, היה נראה כי המכה לא קשה מידי, אך בוקר לאחר מכן התעורר יהודה עם עין אדומה. ההורים פנו לרופא עיניים בקופת חולים ששלח אותם בדחיפות למרכז הרפואי שערי צדק.

לאחר בדיקה, התברר כי חלק מהלולב נכנס לקרנית העין של יהודה ונשאר שם, ואף כמעט ונכנס לתוך הלשכה הקדמית של העין.

יהודה נכנס לניתוח דחוף אצל מנהל המחלקה, פרופ’ דיויד צדוק, ושם הוצא העצם הזר מעינו, ולאחר אשפוז קצר שוחרר הפעוט לביתו.

תמר, אמו של יהודה, מספרת: “בחסדי שמיים, יהודה שלנו בריא ושלם כעת, אבל זה גם יכל להיגמר אחרת. אני קוראת להורים לשים לב, ולזכור שגם משחק שנראה כביכול בטוח יכול להיות מסוכן, בוודאי בתוך המולת החגים שלפעמים לא שמים לב. אנחנו מודים לצוות הרפואי המקסים שטיפל ביהודה ומאחלים בריאות לכולם”.

פרופ’ דויד צדוק, מנהל מחלקת עיניים במרכז הרפואי שערי צדק, שטיפל בפעוט מספר: “יהודה הגע אלינו עם חלק מלולב בתוך קרנית העין, ונכנס מיד לחדר הניתוח. במהלך הניתוח הוצא הגוף הזר מעינו, וכעת הוא משתחרר לביתו.

“אני קורא להורים לשים לב טוב מה נכנס לעיניים של הילדים, במיוחד כשנמצאים בחוץ וחלקיקים קטנים של עלים וכדומה יכולים להיכנס לעין ולסכן את הראייה. ילדים לא יודעים להגיד לבד מה קרה, ולכן נדרשת פה זהירות כפולה מצד ההורים.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות