תביעה ייצוגית נגד ‘מטרנה’: תופעות לוואי קשות נגרמו לתינוקות שאכלו

בבקשה לתביעה ייצוגית נגד 'מטרנה' ההורים טוענים: לאחר השימוש במוצריה הילדים סבלו משלשולים והקאות • 'מטרנה': נלמד את התביעה ונגיב בבית המשפט • בקבוצות חרדיות רבים מתלוננים על הקאות, שילשולים וכאבי בטן: "איזה מלחיץ. להפסיק לצרוך עכשיו!"
חרדים 10
י"ח תשרי התשפ"ד / 03.10.2023 16:57

על רקע הודעות ‘מטרנה’ בחודשים האחרונים כי נמצאו ממצאים לא תקינים במפעל הייצור וכי אותר זיהום במוצריה – ותלונות מצד הורים רבים בשבועות האחרונים כי התינוק שלהם חלה אחרי שאכל ‘מטרנה’: הורים שילדיהם סבלו מתופעות לוואי קשות לאחר השימוש במוצרים הגישו בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה, בשל הנזק הבריאותי שנגרם להם, לטענתם.

כך דווחה יולן כהן בתכנית ‘שלוש עם’ בחדשות 12.

בסוף השבוע הודיעה ‘מטרנה’ על מחסור צפוי במוצרי תמ”ל (תחליף מזון לתינוקות) שעשוי להימשך כמה שבועות. בחברה הסבירו כי הסיבה היא תקלה במערכת הייבוש, שהובילה לחריגה מיקרוביאלית ש”זוהתה מייד”. במטרנה הדגישו שמוצרים מזוהמים לא שווקו, וכי המוצרים שעל המדפים בטוחים לצריכה ועומדים בכל התקנים לייצור מזון תינוקות.

זו לא הפעם הראשונה שבחברה מדווחים על ממצא חריג: לפני כשלושה חודשים מטרנה הודיעה כי איתרה במוצריה חיידק מעיים, העלול להוביל לחום, זיהום בדם ובמקרים קיצוניים אף לדלקת קרום המוח, מחלה מסכנת חיים.

כעת, נבדק אם יש קשר בין האירועים עליהם דיווחה החברה לבין הטענות של ההורים על כך שילדיהם סובלים מתופעות לוואי חמורות אחרי שימוש במוצריה.

עורכת הדין גלית קרנר, שמייצגת את ההורים, אמרה: “אני מחזיקה בידיים שלי חמש פניות שביצענו לגורמים הרלוונטיים – ושואלת את עצמי מה קרה. למה נמצאו ממצאים נוספים שחייבו הפסקת ייצור בשעתו, ביולי? והאם יש קשר בין המקרים?'”.

היא הוסיפה: “אני מחכה לתשובות מהגורמים הרלוונטיים, בינתיים אין תשובות”.

ממטרנה נמסר בתגובה: “התביעה התקבלה, אנחנו לומדים אותה ונגיב בבית המשפט כמקובל”.

בינתיים, בקבוצות בערים חרדיות, ממשיכים הורים להתלונן על ילדים חולים, לאחר שצרכו ‘מטרנה’.

“התינוקת שלי כבר שבוע וחצי מקיאה אחרי מטרנה, שילשולים ואי שקט”, כתבה אמא.

גולשת הגיבה: “עכשיו הייתי במכולת ואחת ביקשה להחזיר ‘מטרנה’, אמרה שזה לא טוב לתינוק שלה”.

גולשת נוספת כתבה: “תקשיבו, מטרנה לא מוציאים שום הודעה, ומנסים להשתיק… זה הזוי, אבל ראיתי הודעות בעוד קבוצות על הורים שמעדכנים שילדם מקיא/משלשל בעקבות מטרנה… תפיצו, אסור לתת לילדים מטרנה”.

ועוד אמא התלוננה: “בתי הקטנה סובלת משלשולים וכאבי בטן, וצורכת מטרנה. האם יש עוד הורים שילדיהם סובלים גם וצורכים מטרנה?”

הורה הגיב: “איזה מלחיץ, זוכרים את ‘רמדיה’? כדאי לא לצרוך עכשיו מטרנה עד שיתבררו הדברים”.

ואחרת המליצה: “להפסיק לצרוך עכשיו! עדיף לא לצרוך מאשר לצרוך ולהצטער אחר כך”.

ואחת הוסיפה: “דברתי עם הקופת חולים והם אמרו שהם מודעים לבעיה ומי שהילד שלו סובל צריך לפנות למשרד הבריאות”.

“אני מביאה לבן שלי שלב שלוש”, סיפרה אם נוספת, “והוא כמה ימים משלשל וזה קופסא חדשה ביום שישי…‏: לא חשבתי בכלל שזה יכול להיות מהמטרנה”.

“יואו”, המליצו לה, “תעברי לסימילאק”.

סוכות בירושלים: מברכת כהנים ועד תערוכת קופסאות אתרוג • מדריך

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות