ה-OECD לישראל: צמצמו את כספי המלגות לאברכי הכוללים החרדים

במקביל להמלצה לפגוע בתקציבים המיועדים לחרדים ב-OECD טוענים שיש להגדיל את תקצוב מוסדות החינוך במגזר הערבי • דורשים להתנות סיוע להורים החרדים במיצוי כושר ההשתכרות של האבות
חרדים 10
י"ח תשרי התשפ"ד / 03.10.2023 15:10

וקם גם הוא: ארגון ה-OECD המליץ לישראל לצמצם את מלגות אברכי הכוללים ולהגדיל את ההשקעות במגזר הערבי.

בדו”ח השנתי של הארגון שהתפרסם היום (שלישי) נכתב, בין היתר: “קבוצות מסויימות במיוחד הציבור החרדי והערבי מצויות בתת-ייצוג בתעשיית ההייטק המשגשגת, שיעורי התעסוקה בהן נמוכים וכך גם שעות העבודה והשכר”.

בארגון טוענים, כי הדרך להתמודד עם המצב היא לצמצם את הקצבאות הניתנות לאברכים ולהתנות סיוע להורים במיצוי כושר ההשתכרות של האבות.

לגבי החברה הערבית טוענים כלכלני הארגון כי יש להגדיל את תקצוב מוסדות החינוך כדי להשוות את התנאים לאלה בבתי הספר היהודים.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, בתגובה להמלצות דו״ח ה-OECD: “שמחתי לראות שארגון ה-OECD, מאמץ באופן מלא את גישתי בנושא הפסקת הסבסוד של אותם אנשים שלא רוכשים מקצוע והשכלה, ומתחמקים מלצאת לשוק העבודה.

“אני מציע לשים לב במיוחד על נושא סבסוד להורים בכפוף למיצוי כושר השתכרות, בדיוק כפי שהצעתי בעת כהונתי כשר האוצר בנושא סבסוד מעונות יום להורים עובדים.

“כשנחזור לשלטון, אני מתחייב שאף מוסד חינוכי לא יקבל שום מימון במידה ולא מלמדים בו לימודי ליבה בהיקף מלא”.

שר העבודה יואב בן צור בתגובה לדוח ה-oecd שפורסם היום: ״נלמד את הדוח ואת המלצותיו, יחד עם זאת משרד העבודה מפעיל מגוון רחב של כלים לשילוב בתעסוקה של מגוון אוכלוסיות ובדגש על האוכלוסייה החרדית והאוכלוסייה הערבית.

“עוד אציין, כי בתקופה האחרונה נרשמה עלייה ניכרת בשיעור התעסוקה של נשים ערביות וכן עלייה בשיעורי התעסוקה של גברים חרדים ואנו נחושים להמשיך במגמה זו״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות