הרב יצחק יוסף: “הם מקנאים בנו, שתדעו, והקנאה הזו מפתחת שנאה”

הראשל"צ הרב יצחק יוסף: "אני רואה כל מה שקורה בציבור החילוני. הם מסכנים. אין להם סיפוק בחיים. הכל למען תאוות העולם הזה" על הכשרות: "אדם שאוכל לא כשר, המוח שלו נהיה מטומטם"
חרדים 10
י"ז תשרי התשפ"ד / 01.10.2023 21:12

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, יצא אמש (מוצ”ש), בתחילת שיעורו השבועי בבית הכנסת ‘היזדים’ בירושלים, במתקפה חריפה נגד ההפרעות לתפילות ביום כיפור בתל-אביב.

סוכות בירושלים: מברכת כהנים ועד תערוכת קופסאות אתרוג • כל האירועים

“אני נמצא בבית הדין, מקבל תיקים, אני רואה כל מה שקורה בציבור החילוני. הם מסכנים. אין להם סיפוק בחיים. הכל למען תאוות העולם הזה. לא ייאמן. אבל צריך לקרב אותם כמו שעושים ברוך השם כל מיני ארגונים שונים שמקרבים אותם, מחזירים אותם בתשובה. זה מה שצריך לעשות זה מה שמרן עשה”, אמר הראשל”צ.

הוא הוא הסיף בשם אביו הגר”ע זצ”ל: “אמר פעם, בעל תשובה, דבר ראשון שצריך להגיד לו, שישמור כשרות”.

הראשל”צ הסביר: “אדם שאוכל לא כשר, המוח שלו נהיה מטומטם, וקשה לתפוס דברים, לא קולט. ברגע שהוא אוכל כשר אתה יכול להמשיך להשפיע עליו”.

על ההבדל בין הציבור החילוני לחרדי – אמר הרב הראשי: “הם מקנאים בנו, שתדעו. רואים את הציבור החרדי, יש להם ילדים, יש להם חגים. נמצאים איתם ביחד בחגים. יש להם קנאה, הכל מתוך קנאה, שתדעו, והקנאה הזו מפתחת את השנאה”.

הראשל”צ מתח גם ביקורת על הסיקור התקשורתי: “בערב כיפור היינו שמה (-בכותל המערבי), אמרו שהיה למעלה ממאה אלף ואני מסתכל מלמעלה ורואה שרובם חילונים. בתקשורת זה לא מצטייר ככה. מצטייר כאילו יש את ההפגנה שהייתה בליל הכיפורים, סילקו את האנשים שבאו להתפלל בכיכר. מצטייר כאילו יש שנאה לדת . זה לא נכון. רוב הציבור שלנו היהודי בארץ ישראל, אוהב את הדת ואת התורה, ומכבד את הרבנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות