ישראלי דרס למוות אישה בדרך לאומן, ארבעה נעצרו בגין סמים

ישראל דרס למוות נערה בנסיעה לאומן • ארבעה נעצרו על אחזקת סמים: אחד מהם עצור עם בנו בן ה-8, שמסרב להיפרד מאביו • גורמים במשרד החוץ פועלים לשחררם • ברשתות באוקראינה מציפים סרטונים וזועמים על האשפה שהותירו הברסלבים באוטובוסים והרכבות: "פשוט חזירים" • צפו
חרדים 10
כ"ט אלול התשפ"ג / 15.09.2023 01:01

ישראלי שהגיע לאוקראינה לקראת ראש השנה דרס למוות הערב (חמישי) נערה, תושבת מקומית, בדרכו לציון רבי נחמן באומן.

אל תידחפו: איפה עומדים בתחנות של ה’דנקל’ כשמחכים לרכבת?

משטרת אוקראינה עצרה את הישראלי לחקירה.

ארבעה ישראלים נוספים נעצרו בדרכם לאומן בחשד להחזקת סמים. אחד מהם נעצר יחד עם בנו בן השמונה, שלא מוכן לעזוב את אביו.

בשעות אחר הצוהריים התקבלה פנייה לחדר המצב בישראל, לפיה הארבעה נלקחו לחקירה. הקונסול הישראלי באומן, יחד עם צוות חדר הפיקוד והמחלקה לישראלים בחו”ל של משרד החוץ, מלווים את המקרה ומטפלים בו. הם פועלים כדי לשחרר את העצורים, ולכל הפחות את האב ובנו.

על פי נתוני חדר המצב של משרד ירושלים ומסורת ישראל והמזכירות הארצית דחסידי ברסלב, כ-30 אלף איש עברו את הגבולות של אוקראינה בדרכם לעיר אומן עד שעות הערב של יום חמישי.

במקביל, תושבי אוקראינה מביעים זעם ברשתות החברתיות ומעלים סרטונים על התנהלות הברסלבים באומן ובדרך אליה – התנהגות שאולי מקובלת בישראל, אך מתקבלת בצורה קשה במיוחד באוקראינה.

באחד הסרטונים נראה נהג שלדבריו הסיע חסידים, כשהוא מסייר באוטובוס מלא אשפה. הנהג נשמע בסרטון אומר,  כי לא היה מאמין אם היו מספרים לו כיצד ייראה הרכב אחרי הנסיעה.

בסרטון אחר אישה מתלוננת על שקיות אשפה שהשאירו הנוסעים ברכבת, על המושבים ובמעברים ביניהם. הסרטון נפתח כשהאישה ברקע אומרת: “החסידים זה זוועה”.

בסרטון מקרון רכבת בוויניציה מצורף כיתוב: “עלינו להפסיק לשתוק אלא ללמוד להגן על ערכי ארצנו”.

חלק מהתגובות  ברשתות היו: “פראי אדם”, “אספסוף חסר תרבות” ו”בהמות”. ואחד הגולשים הגיב: “אין לי דבר נגד היהודים, אבל אלה שהגיעו פשוט חזירים. חוסר כבוד גמור לאוקראינים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות