הלוחם מקסים מולצ’נוב הי”ד עלה לבדו מאוקראינה ונרצח בפיגוע

לוחם צה"ל, סמל מקסים מולצ'נוב הי"ד בן ה-20, הוא ההרוג בפיגוע הדריסה ליד מחסום מכבים בכביש 433 • מולצ'נוב, לוחם בחטיבת האש 282, עלה בגיל 14 לישראל בסיוע הסוכנות, היה חייל בודד - והתגורר בהרצליה • לפני תשעה חודשים הוא תרם מח עצם לילד בן 12 שלא הכיר
חיים טוויל
י"ד אלול התשפ"ג / 31.08.2023 20:30

הלוחם שנרצח הבוקר (חמישי) בפיגוע הדריסה במחסום מכבים הוא סמל מקסים מולצ’נוב הי”ד – חייל בודד שעלה מאוקראינה לישראל.

מולצ’נוב בן ה-20 התגורר בהרצליה ושימש לוחם בחטיבת האש 282.

הוא הועלה בדרגה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו. “הודעה נמסרה למשפחתו של הלוחם. צה”ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללותה”, מסר דובר צה”ל.

“מקסים קשר את גורלו עם מדינת ישראל ואיבד את חייו בהגנתה”, כתב יו”ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג. “הוא עלה בגיל 14 לישראל בסיוע הסוכנות. רק לפני חצי שנה תרם מח עצם לילד בן 12, מעשה מרגש של חסד”.

במאי 2022, בעת גיוסו בבקו”ם, הצטרף מקסים מולצ’נוב הי”ד למאגר הלאומי לתורמי מח עצם. מספר חודשים לאחר מכן הוא קיבל טלפון מהמאגר לאחר שנמצא מתאים לתרומת מח עצם להצלת חייו של ילד בן 12.

הוא נרתם, עבר את תהליך הבירור הסופי ובחודש דצמבר האחרון הגיע ותרם מח עצם למען ילד שלא הכיר.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לו: “בשם העם בישראל אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו של מקסים מולצ׳נוב ז”ל, לוחם צה”ל שנהרג הבוקר בפיגוע במחסום מכבים. מקסים, חייל בודד שעלה לבדו מאוקראינה כדי להתגייס לצה”ל ולהילחם למען ביטחון ישראל.

“אני מאחל החלמה מהירה לפצועים בפיגוע ומחזק את כוחות הביטחון שפעלו במהירות ובנחישות לחיסול המחבל המתועב”.

שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורניצ’וק: “שגרירות אוקראינה בישראל מרכינה ראשה ושולחת תנחומים למשפחתו של החייל, יליד אוקראינה שעלה לישראל מתוך שליחות ואהבה למדינה. אנחנו כואבים את כאבה של המשפחה ומזדהים עם האובדן והכאב. מי יתן ושני העמים הישראלי והאוקראיני יהנו משלום ושלווה והכאב יפסיק להיות חלק מהחיים שלנו.”

מולצ’נוב נפצע אנושות ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בירושלים, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו זמן קצר לאחר מכן.

בפיגוע נפצעו גם לוחם צה”ל באורח קשה ושני לוחמים נוספים באורח קל, הלוחמים פונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים.

המחבל, דאוד עבד אלראזק פאיז, בן 41 תושב הכפר דיר עאמר ממערב לרמאללה, פגע עם המשאית בלוחמי צה”ל שעמדו ליד דוכן בייגלה בצד הכביש.

מתחקיר הפיגוע עולה, כי המחבל נכנס רגלית הבוקר, ב-05:55, דרך מחסום חשמונאים – עם היתר עבודה,  כמו שעשה כמעט בכל יום בשבועיים האחרונים.  בתוך שטח ישראל הוא אסף משאית שכבר הורדה מהכביש, עם לוחית רישוי ישראלית שלא שייכת לו, ועל פי הידוע שהה במהלך הבוקר גם בגדרה, אך טרם ברור מה עשה שם.

בסמוך לשעה 09:00 הגיע המחבל אל מחסום מכבים לאחר נסיעה על כביש 443 ממערב למזרח. כשהגיע למחסום מכבים הוא זיהה את לוחמי צה”ל, שעמדו ליד דוכן בייגלה בצד הכביש בנתיב הנגדי – ביצע פרסה לפני המחסום ודרס אותם. המחבל פגע גם בבן 16 ממזרח ירושלים שמכר אוכל בבסטה בשולי הכביש, ופצע אותו קל.

הלוחמים תופסים קו באזור, הם יצאו מהמוצב בדרך ליום גיבוש ואז פגע בהם המחבל בזמן שהלכו לכיוון תחנת האוטובוס.

המחבל שברח מהמקום עם המשאית התנגש ברכב פרטי מאחור סמוך לצומת מכבים, גבר ואישה כבני 25 ששהו ברכב פונו במצב קל עם חבלות בגב.

המחבל המשיך בנסיעה לכיוון מעבר חשמונאים, מרחק של כ-14 ק”מ, כשניסה לחזור לשטחי יהודה ושומרון. מאבטחי רשות המעברים של משרד הביטחון במעבר חשמונאים נערכו בעקבות מידע שקיבלו מצה”ל להגעתו, זיהו את המחבל בשל רכבו המנופץ וניטרלו אותו

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות