המדד העולמי קובע: זו המדינה הכי ‘שלווה’ בעולם. ואיפה ישראל?

דוח של המכון לכלכלה ושלום מדרג את רמת השליליות והשלום במדינות העולם - וקובע באילו מדינות יש הכי הרבה "שלווה" • איזו מדינה קטפה את התואר בפעם ה-17 ברציפות? מי בעשירייה הראשונה? וכמה נמוך נמצאת ישראל?
חרדים 10
י"ז תמוז התשפ"ג / 06.07.2023 13:02

דוח שפרסם היום (חמישי) המכון לכלכלה ושלום האוסטרלי דירג את רמת השליליות והשלום במדינות העולם – וקבע כי איסלנד היא המדינה הכי “שלווה” ברחבי תבל.

ממצאי הדוח – שפורסם ב’כאן חדשות’ – מתבססים  על מדדים משלושה תחומים עיקריים: סכסוכים פנימיים ובין-לאומיים, ביטחון ובטיחות חברתית ומיליטריזציה – שעל פיהם נקבע ‘מדד השלווה הגלובלי’.

נתוני הדוח מציגים מגמה כללית, לפיה העולם הפך לפחות בטוח בשנה החולפת, בין היתר על רקע השפעתה המתמשכת של מגפת הקורונה, והמלחמה באוקראינה שמשפיעה על ביטחונן של מדינות רבות.

לפי הדוח, שבע מתוך עשר המדינות השלוות ביותר הינן מדינות אירופיות, כאשר איסלנד שומרת על התואר הנכסף ברציפות משנת 2008 – והיא גם מדורגת כמדינה השלישית במדד האושר העולמי אחרי פינלנד ודנמרק.

אחרי איסלנד ניצבות ברביעייה הראשונה: דנמרק, אירלנד וניו זילנד. אוסטריה הגיעה למקום החמישי. סינגפור, אחת משתי הנציגות האסייתיות ברשימה, ניצבת במקום השישי. פורטוגל וסלובניה תופסו את המקום השביעי והשמיני. יפן תשיעית, ושווייץ חותמת את העשיריה הראשונה.

ואיפה ישראל? ובכן, ממש למטה.

הדוח השנה דירג את ישראל במקום ה-143, כשבשנה שעברה היא דורגה במקום ה-135.

על פי המדד, היציבות הפוליטית בישראל הוא אחד הגורמים שהובילו להידרדרות מאשתקד, וישראל צוינה כאחת מארבע המדינות בהן תועדה השנה ההידרדרות המשמעותית ביותר בתחום זה – לצד אל-סלבדור, מאלווי ובורקינה פאסו.

על פי הנתונים ישראל דורגה במקום ה-15 במזרח התיכון – אחרי  לבנון ואפילו מתחת לרשות הפלסטינית.

בנוסף, צוין כי מדד השלווה בישראל הוא הנמוך ביותר מאז 2010 – כאשר הגורמים העיקריים המשפיעים על הנתון הזה הם עימותים פנימיים ואירועי טרור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות