אושר סופית: תרופות המרשם לא יתייקרו בחצי השנה הקרובה

הסתדרות הרוקחים התריעה על עלייה של 5%-7% במחירי תרופות המרשם - בעקבות עליית שער היורו • שרי הבריאות והאוצר פעלו - וועדת הבריאות הקפיאה לשישה חודשים את גובה תשלומי ההשתתפות העצמית למבוטחים עבור תרופות מרשם
אריה ריבקינד
י' תמוז התשפ"ג / 29.06.2023 01:19

 ועדת הבריאות של הכנסת אישרה הערב (רביעי) את הצו להקפאת ההשתתפות העצמית בקניית התרופות עד לתחילת השנה הבאה.

הזדמנות אחרונה להירשם לשירות אזרחי: תכלס’, זה מה שאתה מקבל

על פי הצו, מבוטחי קופות החולים לא ישלמו יותר על כ-1,700 תרופות מרשם על אף עליית מחירן.

עליית מחירי תרופות המרשם תחל ב-1 ביולי, והצו יכנס לתוקפו ב-9 ביולי.

קופות החולים התנגדו למהלך, אך שר הבריאות ואנשי משרדו הבהירו להן שאם יהיו גירעונות בעקבותיו – הן יפוצו.

יו”ר הוועדה חבר הכנסת אוריאל בוסו אמר:  “הוראת שעה זו תאפשר למבוטחים רבים להמשיך לצרוך את התרופות בהן הם משתמשים כיום. בזכות ההחלטה הזו אנשים ימשיכו לקבל טיפול רפואי”.

הוא הוסיף וסיפר כי בעת ביקורו השבוע בבית חולים בנצרת, שמע על כך שאנשים נאלצים להפסיק טיפול רפואי בגלל התייקרות של שבעה שקלים – כי בשבילם זה מגיע על חשבון אוכל.

עוד חשף בוסו, כי הוא במגעים עם משרד הבריאות בתהליך שצפוי להסתיים בחודש הקרוב: “אני מציע למשרד לחשוב על מנגנון אחר של מכירת תרופות בישראל ולא דרך הקופות. מחיר התרופות לא אמור לממן את גירעונות הקופות”.

נציגת משרד האוצר, גאיה עופר, אמרה כי היא חוששת שבצעד אין בשורה: “כפי שתיאר משרד הבריאות, זאת הקפאה זמנית ובינואר ייתכן והמחירים יעלו ב-5% או אפילו יותר, אם המגמות ימשיכו. ההקפאה היא לא פרוגרסיבית ומגיעה לעשיר כעני, גם למי שיש לו יכולת וגם למי שאין לו. לכן אני חושבת שמדובר בניצול לא יעיל של משאבי משרד הבריאות”.

סמנכ”ל משרד הבריאות, חיים הופרט, השיב כי המשרד לא יודע מה יקרה למחירים בינואר, ולהגיד לציבור שהמחיר יעלה זו אמירה שהוא “לא יודע מאיפה הגיעה, אז שהציבור יהיה רגוע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות