הממשלה תאשר: הטיפול ב’תיק’ הרב אליהו יעבור מלוין למלכיאלי

שר המשפטים יריב לוין החליט להעביר את הסמכות לטיפול בתיק המשמעתי של הגאון רבי שמואל אליהו לשר הדתות מלכיאלי, אחרי שטרם קיבל החלטה בנושא • בספטמבר 2020 קבע בג"ץ, כי יש להעמיד לדין משמעתי את רבה של צפת
חרדים 10
י"ג סיון התשפ"ג / 02.06.2023 14:19

הממשלה תאשר ביום ראשון את העברת הטיפול בתיק המשמעתי של הגאון רבי שמואל אליהו משר המשפטים לשר לשירותי דת. זאת, לאחר שעד היום לא קיבל שר המשפטים החלטה סופית בעניין –  בעקבות פסיקת בג”ץ בעקבות אמירותיו  של רבה של צפת.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, כעת שר המשפטים לוין ושר הדתות מלכיאלי החליטו שהסכמות תעבור לשר הדתות.

בחודש ספטמבר 2020 קבע בג”ץ, כי יש להעמיד לדין משמעתי את הרב שמואל אליהו, בגין “התבטאויות גזעניות ופוליטיות”.

זאת בתשובה לעתירת התנועה הרפורמית, יחד עם האגודה לזכויות האזרח, והמטה למאבק בגזענות, שהוגשה עוד ב-2016 נגד שרת המשפטים לשעבר איילת שקד ויועץ המשפטי לממשלה, בדרישה להעמיד את הרב אליהו לדין משמעתי.

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ציינה אז במסגרת קביעת בג”ץ: “אמירות אשר, בסבירות קרובה לוודאית, חותרות תחת יסודות השירות הציבורי; התבטאויות הקוראות לפעול בניגוד להוראות החוק או בניגוד למדיניות הממשלה; וכן התבטאויות המהוות פעילות מפלגתית אסורה או התבטאויות שיש בהן, לכאורה, כדי לפגוע, לבזות או להשפיל אוכלוסיות שלמות, אינן חוסות תחת חופש הביטוי הנתון לרב עיר.

“משמעות כהונתו כמשרת ציבור היא שאין באפשרותו להביע דעות כאלו ללא מגבלה, ועליו לגזור על עצמו התנהגות ממלכתית ההולמת את מעמדו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בגץ
    02/06/2023 18:08
    מיכה
  1. מתי תעבור המלכות לרבנים שהם יעמידו את הבגץ לדין