“הוא טעה טעות חמורה”: עורך הדין מאגודת ישראל נגד השר הטרי משס

ח"כ אבי מעוז פנה לשר הפנים משה ארבל בעקבות שימוש בעברית לא תקינה, עם האותיות המשובשות, באגף במשרד הפנים • ארבל, בתגובה, השיב לו: "אני לא מתכוון להתעסק בעיצובים גרפיים של שלטים" • עו"ד אברהם יוסטמן לא אהב את זה
אבי כץ
כ"א אייר התשפ"ג / 11.05.2023 23:34

עו”ד  אברהם יוסטמן, חבר ועדת הבחירות המרכזית מטעם אגודת ישראל, מתח הערב (חמישי) ביקורת חריגה על שר הפנים משה ארבל מש”ס – וטען כי עליו לתת את הדעת על הצבת השלט עם הניסוח הרב מגדרי שהוצב ביום עיון שנערך על ידי משרד הפנים.

“בכל הכבוד ויש כבוד לחברי השר משה ארבל”, כתב יוסטמן בחשבון הטוויטר שלו, “הוא טעה טעות חמורה במכתב הזה. דווקא ממי שנלחם בטירלול הפרוגרסיבי מצופה שיבין שהמכתב הזה עוד יחזור אלינו כבומרנג”.

יוסטמן התייחס בדבריו לחלופת מכתבים שהתנהלה היום בין ח”כ אבי מעוז לשר הפנים.

מעוז שיגר שאילתא לפני מספר שבועות לשר הפנים ארבל שבה ביקש לדעת – מי אישר שימוש בעברית לא תקינה ביום עיון של משרד הפנים. “מי אישר הצבת שלט זה עם האותיות המשובשות? מה בכוונתך לעשות כדי למנוע הישנות של מקרים כאלה בעתיד?”.

למרבה ההפתעה, השר ארבל השיב לו: “משרד הפנים בראשותי מרובה אתגרים ומשימות, ביניהם היערכות לבחירות לרשויות המקומיות וכן טיפול במשבר הדרכונים ועוד משימות רבות ומגוונות הנוגעות בחיי אזרחי ישראל כולם, נשים וגברים, יהודים וערבים, דתיים ושאינם”.

ארבל הוסיף: “אני לא מתכוון להתעסק בעיצובים גרפיים של שלטים כל תקופת כהונתי כשר הפנים. מכבד מאד את עמידתך על נושא זה אך הוא אינו על שולחן העבודה שלי ולו לנוכח המשימות הדחופות יותר המונחות על שולחן זה”.

צילום: באדיבות המצלם

בתגובה יו”ר מפלגת נעם שיגר מכתב נוסף לשר הפנים שבו ביקש לדעת האם מבחינתו שיבוש לשון הקודש הוא בסך הכל עיצוב גרפי, והאם הוא מתכוון להשיב את “אבא ואמא” לטפסים הרשמיים.

“נדהמתי מתשובתך לשאילתא שלי בעניין שיבוש לשון הקודש, ולפיה אתה לא מתכוון להתעסק ב’עיצובים גרפיים של שלטים’ לנוכח משימותיך הדחופות. האם שיבוש לשון הקודש שבה ניתנה תורה ובה נבראו שמים וארץ זהו בסך הכל ‘עיצוב גרפי’?

”נראה שאינך מודע כלל למשמעות שיבוש אותיות הא’-ב’ שנעשה בשלט שסמל משרדך מתנוסס עליו. השיבוש הנ”ל בא לעולם מתוך תפיסה פרוגרסיבית רדיקלית, ולפיה לשון הקודש הינה שפה שמדכאת נשים במהותה ולכן יש להנדס מחדש את תודעת הציבור על ידי הרס השפה.

”האם בכוונתך למלא את הנחיית מזכיר הממשלה להשיב את ‘אבא’ ו’אמא’ לטפסים הרשמיים במקום ‘הורה1” ו’הורה2′, כתיקון לשינוי שנעשה באופן זדוני ומכוון על ידי שרים מהשמאל הפרוגרסיבי בממשלות קודמות או שגם לגבי מקרה זה תטען שאינך מתכוון להתעסק ב’עיצובים גרפיים’ בטפסים רשמיים לנוכח משימותיך הדחופות? מקווה כי אך שגגה נפלה תחת ידך, שתתוקן על ידך במהרה”.

כאמור, עו”ד יוסטמן התייצב לצד מעוז בויכוח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות