סקר דרמטי: נתניהו מתחזק. האם בני גנץ נחלש? ומה עם בן גביר?

מסקר של פאנלס פוליטיקס עבור 'מעריב' עולה כי הליכוד והמחנה הממלכתי מקבלות 27 מנדטים • מרצ מפתיעה ומתחזקת, העבודה מוסיפה להתרסק • ומה קורה עם בן גביר? • עוד בסקר: רוב הציבור סומך על שיקול הדעת של נתניהו בניהול המבצע
חרדים 10
כ"א אייר התשפ"ג / 12.05.2023 12:10

על רקע מבצע מגן וחץ בעזה: מסקר ‘מעריב’, שנערך על ידי מנהל מכון פאנלס פוליטיקס, ד”ר מנחם לזר, עולה כי מפלגת הליכוד הצליחה לסגור את הפער מהמחנה הממלכתי, ועומדת על 27 מנדטים.

על פי הסקר, המחנה הממלכתי של בני גנץ יורדת ב־4 מנדטים ביחס לסקר שנערך בשבוע שעבר, אז קיבלה שיא של 31 מנדטים, בעוד מפלגת השלטון, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, עולה ב־2 מנדטים. יש עתיד, בראשות יו”ר האופוזיציה, נותרה ללא שינוי ועומדת על 17 מנדטים.

תוצאה מפתיעה במיוחד השיגה מרצ, שכזכור לא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות וכרגע אין לה יו”ר, המקבלת בסקר לא פחות מ־6 מנדטים – שני מנדטים יותר מהסקר הקודם.

מפלגת העבודה ממשיכה להתרסק אל מתחת לאחוז החסימה עם 2.2%, ולצדה בל”ד עם 1.9%.

המפלגות החרדיות נותרו ללא שינוי מהסקר הקודם: ש”ס עם 10 מנדטים, ויהדות התורה עם 8 מנדטים. ישראל ביתנו מקבלת 6 מנדטים, כמו בסקר הקודם, חד”ש־תע”ל מתחזקת במנדט ועולה ל־6 מנדטים, בעוד רע”ם נותרה ללא שינוי עם 4 מנדטים.

בעוד הציונות הדתית לא הושפעה מהאירועים הביטחוניים ונותרה על 5 מנדטים, עוצמה יהודית של השר איתמר בן גביר נחלשה במנדט ומקבלת 4 מנדטים בלבד.

גוש מפלגות האופוזיציה הנוכחית (כולל המפלגות הערביות) מגיע ל־66 מנדטים, לעומת 54 למפלגות הקואליציה.

נתון מעניין נוסף בסקר הוא שאלת ההתאמה לראשות הממשלה: גנץ (41% – זהה לשבוע שעבר) עדיין גובר על נתניהו (38% לעומת 33% בשבוע שעבר), אבל הפער הצטמצם.

עוד עולה מהסקר כי רוב המשיבים (55%) סומכים על שיקול דעתו של בנימין נתניהו בניהול מבצע מגן וחץ, 39% לא סומכים ו־6% חסרי דעה בעניין. כמעט כל מצביעי הקואליציה (86%) סומכים על נתניהו, במיוחד מצביעי הליכוד (98%). בקרב מצביעי האופוזיציה ישנו רוב מוחלט (66%) למי שלא סומכים על שיקול דעתו, אבל שיעור משמעותי של 29% כן סומכים עליו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות