נתונים עגומים, ערב יום הזיכרון: כמה חללים נוספו למניין הגבוה?

מיום הזיכרון תשפ"ב ועד היום נוספו 59 חללים למניין הנופלים ועוד 86 נכים, שנפטרו כתוצאה מנכותם והוכרו במהלך השנה כחללי מערכות ישראל • בסך הכל, משנת 1860 ועד היום נפלו 24,213 חללים במערכות ישראל • נתניהו, גלנט, גנץ ולפיד יחתמו במשותף על קריאה לציבור לשמור על היום
חרדים 10
ל' ניסן התשפ"ג / 21.04.2023 08:12

ערב יום הזיכרון תשפ”ג – משרד הביטחון מפרסם את מניין חללי מערכות ישראל משנת 1860 ועד היום: 24,213. מיום הזיכרון תשפ”ב ועד היום נוספו 59 חללים למניין הנופלים ועוד 86 נכים, שנפטרו כתוצאה מנכותם והוכרו במהלך השנה כחללי מערכות ישראל

משרד הביטחון קורא לציבור לכבד את זכר הנופלים, לעמוד לצד המשפחות השכולות ולאפשר להן להתייחד עם זכר יקיריהן

אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, האחראי על אירועי יום הזיכרון, השלים את הכנת 52 בתי העלמין הצבאיים, את אתר ההנצחה ללוחם הבדואי בצומת המוביל, מאות חלקות קבורה צבאיות ואלפי קברים הפזורים ביישובים השונים מקריית שמונה ועד אילת. העבודות כללו שיפוץ, הנגשה, אחזקה, ניקיון, גינון וכן ליטוש והחלפת מצבות פגומות או ישנות. עובדי האגף יזמו במהלך השבועות האחרונים שיחות למשפחות השכולות לקראת יום הזיכרון, במטרה להעניק להן כל סיוע שיצטרכו.

בתוך כך, ב’ישראל היום’ דווח כי יו”ר יד לבנים, אלי בן שם, ינסח קריאה לציבור מכל המגזרים להשאיר את היום החשוב מחוץ למחאה. “אין לי אינטרסים או מניעים זרים זולת המחויבות המוסרית לשמירה על זכרם של הנופלים”.

בקואליציה ובאופוזיציה הסכימו עם המיזם, ויחתמו על המכתב במשותף. לשכת נתניהו: “ראש הממשלה נענה בחיוב”. גנץ: “קורא לכל הצדדים לנהוג ברגישות ובאחריות”. לשכת לפיד: “נשתף פעולה עם כל יוזמה שתכבד את זכר הנופלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות