ב’שבעה’ על אביו: כתובות נאצה נגד השר יריב לוין רוססו על ביתו

אלמונים ריססו את הכתובת "יריב לוין - אויב העם" על קיר חיצוני בביתו של שר המשפטים, בזמן שהוא יושב שבעה על אביו • פוליטיקאים מגנים
חיים טוויל ואריה ריבקינד
כ"ד אדר התשפ"ג / 17.03.2023 11:18

אין להם גבולות: כתובת נאצה רוססה על ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין בעת שישב ‘שבעה’ על מות אביו ז”ל.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

אלמונים ריססו את הכתובת “יריב לוין – אויב העם” על קיר חיצוני בביתו של שר המשפטים.

עם קבלת הדיווח על הגרפיטי שרוסס, שוטרי תחנת מודיעין פתחו הבוקר (שישי) בחקירה.

שוטרי התחנה והזיהוי הפלילי אספו ממצאים בזירה, במסגרת החקירה, לצד סריקות ובחינת אמצעי תיעוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: “אני מגנה בתוקף את ריסוס כתובת הנאצה נגד השר יריב לוין בזמן שהוא יושב שבעה, את ההתקפה האלימה נגד השר ניר ברקת בעת שהיה באירוע פוליטי ואת הקריאות לרצח נגד יו״ר ועדת החוקה שמחה רוטמן. אני מצפה מהמשטרה ומהפרקליטות לפעול מייד ובכל העוצמה נגד גילויי ההסתה והאלימות הללו”.

יו”ר המחנה הממלכתי ח”כ בני גנץ גינה את ריסוס כתובת הנאצה. “יש לי מחלוקת עמוקה עם שר המשפטים על המהפכה המשטרית שהוא מקדם ואני אעשה כל מה שאפשר כדי למנוע ממנו להצליח בתוכניתו שתפגע בדמוקרטיה. אבל גם כשהבית בוער, צריך לשים גבולות. אני מגנה את ריסוס הכתובות סמוך לביתו. ההפגנות לשמירה על הדמוקרטיה הן קריטיות, כתובות נאצה והסתה – לא לגיטימיות”.

ח”כ חילי טרופר הוסיף: “כמה כיעור ושנאה יש במי שבוחר לרסס גרפיטי בגנות שר המשפטים ולכנותו אויב העם. כל זאת בזמן שהוא יושב שבעה על אביו שנפטר. את השנאה צריך להשאיר מחוץ לשיח. אני מגנה בכל פה”.

ח”כ זאב אלקין כתב בטוויטר: “משוגעים תעצרו. אחים אנחנו, עם אחד. יריב, שלא תדע עוד צער”.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר הגיב: ”דברי הנאצה החמורים שרוססו על ביתו של יריב לוין בזמן שיושב שבעה על אביו, הם תוצאה של קמפיין הסתה מאורגן שנועד לזרות שנאה נגדנו. אנחנו מיישמים באופן דמוקרטי את רצון הבוחר ומביאים לשינוי מיוחל”, אמר זוהר. ”ההסתה והשקרים שהדמוקרטיה שלנו בסכנה היא ספין שנועד להרתיע את הציבור. הרפורמה תושלם”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: “חבורה של עבריינים אנרכיסטים אלימים מנסה לגרור אותנו למלחמת אחים. כתובות ‘מוות לביבי’ – ‘יריב לוין – אויב העם’ – ‘רוטמן בן מוות’ – זריקות אבנים, חסימת צירים ראשיים וניסיון ליצירת אנרכיה, על ידי חבורה של עבריינים, שמסרבים לקבל את תוצאות הבחירות ומנסה באלימות ואיומים לשנות את הכרעת העם.

“הנחתי את המשטרה לפעול באפס סבלנות כנגד האנשים המסוכנים ושלוחי הרסן הללו. בתי כנסת, אבנים לעבר פוליטיקאים והסתה לרצח הם קו אדום בוהק ואסור לנו לאפשר עוד דקה אחת לחבורת העבריינים הפחדנית הזאת להבעיר פה את המדינה ולגרור את כולנו לאנרכיה ומלחמת אחים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות