גם אחרי כל התעמולה: התוצאות המפתיעות אם היו בחירות היום

מסקר 'דיירקט פולס' עולה: בני גנץ מצמצם את הפער מלפיד, מרצ עוברת את החסימה ומיכאלי נשארת בבית • ומה חושב העם על מתווה הנשיא?
חרדים 10
כ"ד אדר התשפ"ג / 17.03.2023 01:23

סקר דיירקט פולס עבור חדשות 14 קובע כי אילו הבחירות לכנסת היו נערכות כיום, קואליציית נתניהו הייתה עולה לשלטון עם רוב של 62 מנדטים – שניים פחות מכמות המנדטים שהצביעו עבור הימין בבחירות האחרונות.

בחלוקה למפלגות, הליכוד בראשות נתניהו שומרת על כוחה עם 32 מנדטים, יש עתיד בראשות לפיד עם 23 מנדטים – אחד פחות ממה שיש לה כיום, המחנה הממלכתי בראשות גנץ עם 15 מנדטים – שלושה (!) מכפי שיש לו כיום, ש”ס בראשות דרעי שומרת על כוחה עם 11 מנדטים.

יהדות התורה עם 7 מנדטים, ישראל ביתנו עם 6 מנדטים, הציונות הדתית עם 6 מנדטים, עוצמה יהודית – 6 מנדטים, חד”ש-ת”על עם 5 מנדטים, רע”מ עם 5 מנדטים ובל”ד קרובה מאד לאחוז החסימה עם 2.7% מהקולות.

בניגוד לבחירות האחרונות, מרצ של גלאון דווקא כן עוברת את אחוז החסימה ומקבלת על פי הסקר 4 מנדטים.

העבודה של מרב מיכאלי עם 2.8% – לא עוברת את אחוז החסימה.

בסקר נשאלו המשתתפים גם מה דעתם על המתווה שהציג נשיא המדינה יצחק הרצוג.

51% השיבו כי המתווה מוטה לטובת מתנגדי הרפורמה, לעומת 37% שטענו כי המתווה מאוזן. 6% השיבו כי המתווה מוטה לטובת תומכי הרפורמה ו-5% השיבו כי אינם מכירים את פרטי המתווה.

בחלוקה תומכי קואליציה/אופוזיציה: 87% מתומכי הקואליציה השיבו כי המתווה מוטה לטובת המתנגדים, לעומת 17% בלבד מתומכי האופוזיציה שחושבים כך.

68% מקרב תומכי האופוזיציה מאמינים כי מדובר במתווה מאוזן, לעומת 6% בקרב תומכי הקואליציה.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור חדשות עכשיו 14 בתאריך ה- 16 במרץ 2023, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 993 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.4%+- בהסתברות של 95%.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות