בן גביר למפקד המחוז: ‘עצום עיניים ותעשה את כל מה שחלמת לעשות’

השר לביטחון לאומי פנה לעיריית ירושלים ולרשות לאכיפה כלכלית ודרש להרוס בתים שעליהם כבר יש צווי הריסה במזרח ירושלים, בגלל עבירות בנייה • על התקרית בה פלסטיני שהחזיק רובע צעצוע נורה למוות - הגיב: "אני מגבה, לא מבקש הסברים"
חרדים 10
ו' שבט התשפ"ג / 28.01.2023 21:35

בהערכת מצב שנערכה בליל שבת במטה הארצי של המשטרה – בה השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וגורמי ביטחון נוספים – פנה בן גביר למפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג’מן ועודד אותו לפעול במזרח ירושלים.

לפי דיווח של משה שטיינמץ ב’כאן חדשות’ שפורסמו הערב (מוצאי שבת) השר אמר לקצין: “תעצום עיניים, כל מה שחלמת לעשות במזרח ירושלים תעשה”.

בהמשך הלילה פנה בן גביר לעיריית ירושלים ולרשות לאכיפה כלכלית וקיבל רשימה של בתים שעליהם יש צווי הריסה במזרח ירושלים – והנחה את המשטרה להרוס אותם בהקדם. מדובר ביותר מעשרה בתים עם עבירות בנייה.

ביום חמישי האחרון, בהערכת המצב השבועית אצל השר לביטחון לאומי הסבירו קציני המשטרה את נסיבות התקרית במחנה הפליטים שועפאט בה נורה למוות פלסטיני שהחזיק ברובה צעצוע.

בן גביר קטע את הקצינים ואמר: “אני מגבה, לא מבקש הסברים”.

ב’כאן חדשות’ פורסמו גם דבריו של קצין בכיר במשטרה: ״אנחנו לא נמצאים באווירה של אינתיפאדת הסכינים ב-2015. נתגבר כוחות עד יום שני ונראה אם יירגע וכיצד השטח יגיב”.

נציגי השב״כ אמרו בהערכת המצב עם המשטרה שאין צפי להסלמה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גיבוי
    29/01/2023 09:26
    יניב
  1. כולנו חלמנו לבצע את מה שטבעי, עכשיו הגיע הזמן שהמחבלים והחוגגים יתחילו את הסיוט שלהם.