“המחבל אמר לאמא שלנו ‘לא יורה בבנות’ – וירה למישהי בראש” • צפו

ליאורה ומורן, בנותיה של הפצועה מנווה יעקב רוזה אצילוב, שיחזרו בשיחה עם 'כאן חדשות' את רגעי האימה בליל שבת ליד בית הכנסת בנווה יעקב • "באמא ואחות שלנו הוא יכל לירות ולהרוג אותן והוא לא ירה. אמא שלנו נפגעה מרסיס כדור שלא נורה עליה"
חרדים 10
ו' שבט התשפ"ג / 28.01.2023 20:50

ליאורה ומורן, בנותיה של הפצועה מנווה יעקב רוזה אצילוב, שנפצעה באורח בינוני, שיחזרו בשיחה עם יואב בורוביץ’ מ’כאן חדשות’ את רגעי האימה מליל שבת בשכונת נווה יעקב.

“המחבל עבר כמה פעמים ליד אמא שלנו והאחות שלנו טלי”, סיפרו. “הן התחננו על חייהן והוא אמר להן בעברית: ‘אני לא יורה בבנות’.

“אחרי זה הוא באמת הרג אישה אחרת. הבנו שהם התעמתו או משהו כזה. אבל באמא ואחות שלנו הוא יכל לירות ולהרוג אותן והוא לא ירה. אנחנו מודות לאלוהים”, אמרו  ליאורה ומורן. “אנחנו רוצות לומר שלקח המון זמן עד שהן קיבלו סיוע ראשוני ממגן דוד אדום והמשטרה, למרות שיש שם תחנה ממש קרוב. זה לקח יותר מעשר דקות והן היו חסרות אונים.

“אמא שלנו נפגעה מרסיס כדור שלא נורה עליה. התחושות שלנו מאוד מעורבות ואנחנו רק מקוות שהמשפחה תקבל את כל התמיכה שצריכה. גם אמא שפצועה וגם אחותינו שעברה טראומה”.

לענבר טויזר מחדשות 12 אמרו ליאורה ומובן: “יצאנו אחרי סעודת שבת לטייל באוויר הנעים של ירושלים בלילה, הם חשבו שהם שמעו זיקוקים ואימא שלי נפלה. אחותי הבינה במה מדובר וראתה שהמחבל מתחיל להתקרב אליהם. המחבל חלף על פניה והיא אמרה לו ‘בבקשה אל תירה בנו’ הוא אמר לה בעברית רהוטה ‘אני לא יורה בבנות’ וירה במישהי.

“הוא ריסס את כל האנשים בלי רחמים”, סיפרו ליאורה ומורן. “אימא שלי אמרה לו – ‘בבקשה אל תירה בנו’. הוא ענה לה: ‘אני לא יורה בבנות’, כמובן שזה לא היה נכון. אימא שלי הזעיקה עזרה ולקח הרבה מאוד זמן עד שהיא הגיעה. אחותי נאלצה לעזוב אותה לבד על הרצפה במשך עשר דקות עד שאנשים הגיעו. חייל עשה חסם עורקים לאימא שלי והציל אותה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות