לאחר לחץ שהפעיל השר וסרלאוף: הנהלת קק”ל אישרה הנטיעות בנגב

 קק"ל עיכבה נטיעות בדרום שנועדו למנוע פלישה לקרקעות, אך לאחר שיחת זום בין חברי הנהלת קק"ל - אושרו הנטיעות • מדובר בהחלטה ראשונה תחת הנהגתה של יושבת הראש החדשה
אריה ריבקינד
כ"ט טבת התשפ"ג / 22.01.2023 19:31

 למרות התנגדות של חלק מבכירי קק”ל: היום (ראשון) התקיימה שיחת זום בין חברי הנהלת קק”ל – והנטיעות בנגב יתקיימו כמתוכנן, ביום ראשון בשבוע הבא.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף פעל בסוף השבוע כדי לוודא שהנטיעות שתוכננו בנגב ייצאו לפועל ולא יבוטלו מחשש להתפרעויות של בדואים.

בשיחתו עם בכירים בקק”ל הסביר, כי המציאות מחייבת נטיעות בנגב וכי מדובר בנטיעות שנועדו למנוע פלישה לקרקעות המדינה, בנייה בלתי חוקית ומניעת נזק סביבתי.

מדובר בהחלטה ראשונה תחת הנהגתה של יושבת הראש החדשה שנכנסה לתפקידה בתחילת החודש.

יו”ר קק”ל, יפעת עובדיה לוסקי: “קק”ל היא חוד החנית בשמירה על הארץ, בפיתוחה ובבניינה. אחיזה ושמירה על הקרקע יחד עם התיישבות ונטיעות הם הערכים של קק”ל עוד מראשית ימיה של הציונות ואנו גאים להיות מובילים גם כיום בתחומים האלו. יחד עם הנהלת קק”ל ועובדיה נמשיך לפעול לבניין הארץ”.

קק”ל עיכבה נטיעות בדרום שנועדו למנוע פלישה לקרקעות שאמורות לשמש בעתיד להרחבת כביש חוצה ישראל.

הנטיעות תואמו עם המשטרה בתקציב גדול, אך קק”ל – המשמשת כזרוע הביצוע של רשות מקרקעי ישראל  – נמנעה מלאשר אותן.

כאמור, לאחר לחץ שהפעיל השר וסרלאוף מול בכירים בהנהלת קק”ל, הוחלט לאשר את הנטיעות בנגב.

בשנה שעברה גרמו נטיעות לפני ט”ו בשבט לעימותים אלימים בשטח בין הבדואים לבין כוחות המשטרה. גורמים שעסקו בנושא מעריכים כי זו עשויה להיות הסיבה להתנגדות הנוכחית של קק”ל.

ממשלת בנט-לפיד התקפלה אז ועצרה את הנטיעות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות