דקר חרדי שנכנס לערוך קניות בכפר ליד מודיעין עלית – נעצר ושוחרר

מחבל שדקר לפני כשבוע יהודי בכפר דיר קדיס בעת שערך קניות נעצר על ידי המשטרה - אך שוחרר • עו"ד חיים בלייכר: "בלתי נתפס כיצד מחבל שדקר יהודי משתחרר מספר ימים לאחר מכן לביתו"
חיים טוויל
כ"ט טבת התשפ"ג / 22.01.2023 19:17

עו”ד חיים בלייכר מחוננו פנה במכתב אל האלוף יהודה פוקס, מפקד פיקוד המרכז, ולניצב עוזי כהן, מפקד מחוז ש”י במשטרה – לאחר שגילה כי המחבל אשר דקר לפני כשבוע בכפר דיר קדיס חרדי, בעת שזה ערך קניות במקום, נעצר על ידי המשטרה, אך שוחרר בתנאים מגבילים.

במכתבו מתאר עו”ד בלייכר את הפיגוע: “מרשי נסע יחד עם שניים מחבריו לערוך קניות במקום, במסגרת מפגש חברים משותף. בזמן שהיו בקניות, התאספו סביבם בני מיעוטים הגרים במקום, והחלו לקלל ולדחוף אותם. מרשי וחבריו ניסו לבוא בדברים עם התוקפים, אך הללו המשיכו לצעוק ואחד מהם איים על מרשי – ‘אני אהרוג אותך’.

“בהמשך הגיעו עוד ועוד בני מיעוטים אשר עמדו מסביב, בעוד קבוצה של כחמישה ממש תקפה את מרשי וחבריו במכות ובאגרופים. בשלב מסוים אחד הפורעים שלף מברג והחל לדקור את מרשי בראשו. כאשר הבין מרשי כי הוא נדקר בראשו, שלח את ידו ואחז בנשק האישי אותו הוא נושא. מעשה זה גרם לפורעים להירתע והם נסוגו לאחור, וחייו של מרשי ניצלו ברגע האחרון”.

בלייכר מציין כי היהודי אשר נפגע בפיגוע מסר למשטרה תמונה של המחבל, אך היום גילה כי לאחר שנעצר, שוחרר המחבל לביתו בתנאים מגבילים.

“תמונה של המחבל הדוקר נמסרה על ידי מרשי וחבריו לתחנת המשטרה במודיעין עילית, שם נמסר למרשי כי המחבל נלכד. לתדהמת מרשי התקבל כעת עדכון באמצעות מנע כי המחבל שוחרר לביתו. מדובר במחדל חמור. אבקש לבדוק את פנייתנו לאלתר, להשיב את המחבל למעצר עד תום ההליכים ולמצות עמו את הדין עד תום”, כתב בלייכר.

עו”ד בלייכר: “שחרור המחבל מהווה מחדל ופגיעה קשה בביטחון בטווח המידי ובתחושת הביטחון הכללי של אזרחי ישראל. לא נתפס כיצד מחבל שדקר יהודי משתחרר מספר ימים לאחר מכן לביתו. אנו מצפים מהשרים ומקבלי ההחלטות לפעול למעצר מידי של המחבל ושותפיו בטרם יהיה מאוחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות