ממשיכים לכרסם: בית המשפט הכיר בבי”ד פרטי ליברלי לשם חוק השבות

השופטת תמר בר אשר מבית המשפט המחוזי בירושלים מכירה בגיור פרטי ליברלי של 'גיור כהלכה' • הכתב המשפטי של 'גלובס': "הגיור הזה הוא בדיחה שאין לתאר"
יוני גרין
ד' תשרי התשפ"ג / 29.09.2022 11:10

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, תמר בר אשר, פסקה כי יש להכיר בשתי מתגיירות בבית הדין הפרטי ‘גיור כהלכה’ לצורך חוק השבות, והן יוכלו לעלות לישראל אחרי שסיימו את הליך הגיור באמצעות בית הדין הפרטי.

בפסק הדין התקבלו עתירותיהן של שתי העותרות, ונקבע כי הגיור שעברו בבתי דין אורתודוכסיים פרטיים לגיור, מוכר לשם קבלת מעמד עולה מכוח חוק השבות.

הנימוק שהציגה השופטת: בהעדר תבחינים מוגדרים על ידי המחוקק, אין לעשות איפה ואיפה בין מכוני גיור אורתודוקסיים – שלפי פסיקת בג”ץ רשאים לגייר.

בתי הדין לגיור אשר במסגרתם נערך הליך הגיור של העותרות נמנים עם רשת ‘גיור כהלכה – בית דין ציוני דתי לגיור’, שהקים הרב נחום רבינוביץ’ ז”ל. עם רבני בתי הדין נמנים גם רבני צהר.

אבישי גרינצייג, הכתב המשפטי של ‘גלובס’ הגיב: “רק תבינו עד כמה הגיור הזה הוא בדיחה שאין לתאר. ‘גיור כהלכה’ מזמינים הורים שאינם יהודים ולא רוצים להתגייר, לגייר את הילדים שלהם, תוך שמבטיחים להם שזה כיף ומשעשע כמו שחייה בבריכה. עכשיו השחייה הזו גם מוכרת לצורך חוק השבות”.

בפסק דין נוסף, בית המשפט המנהלי בירושלים קיבל את עתירת עמותת ‘חדו”ש – לחופש דת ושוויון’ וקבע כי על רשות האוכלוסין ומשרד הפנים לרשום כנשואים כל זוג אשר נישא במסגרת ‘נישואי יוטה – נישואים הנערכים ב”זום” מול עורך נישואין במדינת יוטה בארה”ב ויכולים להיערך גם כששני בני הזוג בישראל.

חדו”ש הגישה את העתירה בשם שמונה זוגות שנישאו בנישואי יוטה, אך רשות האוכלוסין סירבה לרשום אותם כנשואים בהוראת שר הפנים דאז, אריה דרעי.

פסק בדין התקבל בעוד היועצת המשפטית לממשלה טרם קבעה אם לערער על החלטת בית המשפט המחוזי לרשום נשואים זוג שנישא בהיוועדות חזותית בלי לצאת מהארץ דרך מדינת יוטה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות