רשלנות רפואית: יורשי אישה חרדית שנפטרה תובעים מעל 2.5 מיליון ש”ח

אישה, בשנות ה-50 לחייה, התלוננה על כאבים בחזה אך הושבה לביתה עם המלצות כלליות בלבד • עו"ד נתנאל רוט טוען: התנהלות רשלנית הובילה למותה  - ותובע בשם המשפחה פיצוי ענק
חרדים 10
כ"ג אלול התשפ"ב / 19.09.2022 14:45

היה זה עוד יום שגרתי בבית משפחת לוינסון.

שפרה, אם המשפחה, בשנות ה-50 לחייה, התמודדה בשנים האחרונות עם כמה לקויות בריאותיות, אך לא כאלה שמפריעות לקיים שגרת חיים עמוסה ומלאה בנחת מהילדים והנכדים שגודשים את הבית בעשרותיהם.

מעט סוכרת, מעט רקע לבבי. איך אומרים? זה קורה במשפחות הכי טובות. לא משהו שדרש ממנה תשומת לב מיוחדת או חריגה. הבית התנהל בשגרה יומיומית אופיינית עד לשעות הערב המאוחרות, במהלכם החלה שפרה לחוש במועקות באזור החזה וחולשה כללית פשתה בגופה.

כאשר התחושות הלא טובות התגברו, פנתה שפרה עם בעלה אל מוקד המיון הקרוב לביתה. שם ערכו לה בדיקות קלות ושחררו אותה לביתה עם עידוד לפעילות שתביא לאיזון הסוכר במסגרת הקהילה והמלצה לעריכת בדיקות אקו לב ומיפוי לב.

שפרה חזרה לביתה ללא שפעמוני אזהרה יצלצלו במוחה. היא התכוונה להמשיך בשגרת החיים התקינה ובהזדמנות הראשונה לסור לבדיקות עליהם המליצו הרופאים במוקד המיון.

השאננות של גורמי הרפואה עוד תעלה לה ביוקר רב.

בשעות הצהריים למחרת החלה שפרה שוב לחוש מיחושים עזים ומיהרה לחייג לבעלה שישוב לבית. את הדקות הללו לא ישכח ראובן, בעלה, לעולם. עם כניסתו הביתה הוא הבחין באשתו המוטלת על הרצפה. כוחות החירום שהוזעקו הרימו ידיים ונאלצו לקבוע את מותה לקול צעקות בני המשפחה שכבר התקבצו במקום.

כתום מסע ההלוויה הכאוב התיישבו בני המשפחה וניסו לשחזר האם לאורך כל השנים שמעו אי פעם מרופאי קופת החולים בה הייתה אמם מבוטחת אמירה שהיה בה כדי לתת להם להבין את הסיכון שאימא שלהם נמצאת בו.

יתירה על כך, רופאי המיון שטיפלו בה גילו רשלנות מחרידה לכאורה, כאשר למרות ההיסטוריה הרפואית והתיאור על הכאבים באיזור החזה שחשה הסתפקו בהמלצות גרידא ושחררו אותה לבית במקום להפנות למיון.

המשפחה פנתה לעו”ד נתנאל רוט, העוסק בדיני נזיקין ורשלנות רפואית, וביקשו ממנו להיכנס לעובי הקורה. עו”ד רוט בחן את המקרה והגיע עד מהרה למסקנה כי מדובר במקרה של רשלנות חמורה שהובילה למות אם המשפחה בגיל צעיר.

משרדו פנה לרופאים בכירים בתחומים הרלוונטיים וביקש מהם חוות דעת מקצועיות אודות הטיפול שניתן לגברת בקופת החולים ובפרט ביום בו פנתה למיון.

מהמסמכים שהוגשו לבית המשפט ניתן להתרשם מהיקף הרשלנות החמור וחוסר המקצועיות שכאמור הובילה לתוצאה הטראגית.

בעקבות הממצאים הגיש עו”ד רוט לבית המשפט המחוזי מרכז תביעת פיצויים נגד קופת החולים והמיון הקדמי בדרישה לשלם את הוצאות הפטירה, עגמת הנפש, הפסדי ההשתכרות והוצאות הנלוות מהשלכות המוות שעל פניו בהתנהלות מקצועית ראויה ניתן היה למנעו.

סך הפיצוי עשוי לעמוד מעל סך 2.5 מיליון ש”ח.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כרגיל עושים כסף מזבל
    20/09/2022 10:22
    ציפי
  1. זה תפקידם של החרדים בעולם.בושה.

    • לבן   21/09/2022 15:41

      שכל לא קונים במכולת!