חיים רמון: “אם משה סעדה בא ומשקר, אז תתבעו אותו דיבה”

שר המשפטים לשעבר חיים רמון הגיב על הריאיון של בכיר מח"ש לשעבר, שתקף בכירים לשעבר במערכת אכיפת החוק וטען כי שי ניצן ורוני אלשיך טייחו ושיבשו חקירות • "על פחות מזה, תחקירי עיתונאים הפכו לחקירות" • "הפרקליטות יכולה למרר את חיי כל מי שתרצה"
חרדים 10
כ"ז תמוז התשפ"ב / 26.07.2022 12:15

שר המשפטים לשעבר חיים רמון התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב־103FM והגיב לריאיון שהעניק סגן ראש מח”ש הפורש משה סעדה לעמית סגל ב’חדשות 12′, בו האשים את המפכ”ל לשעבר רוני אלשיך ופרקליט המדינה לשעבר שי ניצן בטיוח חקירות, העיקר  שלא יתאפשר לנתניהו לתקוף את המערכת.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

“אני ממש רוצה שהעניין לא יהיה קשור לנתניהו, כי כל דבר שקשור אליו מעוות את השיח, הן מצד תומכיו השרופים והן מצד מתנגדיו”, אמר רמון בפתח הריאיון. “בא אדם, אומר: ‘אני מאשים בכירים מאוד בעבירות פליליות חמורות’.

“תארו לכם שעיתונאי היה כותב תחקיר כזה ומצטט את זה. על פחות מזה, תחקירים של עיתונאים הפכו לחקירות ובסופו של דבר לכתבי אישום. אם הוא בא ומשקר, אז תתבעו אותו דיבה. איך אנשים מאוד מכובדים כמו המפכ”ל לשעבר ופרקליט המדינה לשעבר מוכנים להמשיך כשהם מואשמים בעבירות פליליות חמורות?.

“בישראל יש מציאות שבה הפרקליטות, אף אחד לא עמד לדין, הכל בסדר, לא קורה שום דבר? אז בא אדם ואומר ‘מה זה חשוב מה המניעים שלו?’ אני מניח שאם הוא היה בא ואומר ששי ניצן גנב ממנו 100 אלף שקל שי היה תובע אותו, לא?

“סעדה אמר דברים יותר חמורים. תחקרו, אם הדברים היו נאמרים נגד פוליטיקאי, היום הוא היה בלהב 433”.

רמון הדגיש: “משה סעדה לא עבריין, יכול להיות שיש לו שיקולים. אם נפתחת חקירה על כל אלו שהזכיר אותם בשמם, יש עדויות עוד לפני משה סעדה. אם לא באים ולא חוקרים, זו עוד אחת מהשערוריות שיש גוף שהוא מעל החוק. עניין ביבי מעיב על הכל, מה שמעניין אותי הן זכויות האזרח. זה לא תיקי נתניהו. לפרקליטות יש כוח, היא יכולה למרר חיים של כל מי שהיא רוצה”.

ח”כ משה ארבל פנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו”ד גלי בהרב-מיארה, ולפרקליט המדינה עמית איסמן – ודרש: “אין מנוס אלא להורות על פתיחה בחקירה נגד רוני אלשיך ושי ניצן”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אה אז יש עיוותי משפט?
    26/07/2022 12:27
    דוד החקיין
  1. לפחות בתקשורת החילונית יש כאלה שבודים עיוותי משפט ומה אצלינו למה לא בודקים את המשפט של דוד החקיין שכבר צועק שנים לתקשורת החרידית שיבדקו את העיוות שנעשה לטענתו

  2. הסמול נוכל נוכללללללללללללללללללללללללללללללללל
    27/07/2022 04:37
    יודי 1
  3. אלה אויביך ישראל. אלה גרועים ממחבלים. מהרסייך ומחריבייך. הבוגדים הארורים ניצן ומנדלזבל עשו פוטש לימין והפילו עלינו ממשלת סמול ערבים. המדינה בתהליך של חרבן והרס הכיפה של מנדלזבל היא חילול ה.