משרד רה”מ: בלי מחיצות ב’עזרת ישראל’ • פרוש: לפיד לא השתנה

על רקע העימותים שפרצו בשנה שעברה בליל תשעה באב: משרד ראש הממשלה קובע כי יש לאסור הכנסת מחיצות למתחם רחבת 'עזרת ישראל' - וכי על המשטרה לאכוף זאת • מאיר פרוש: "כוונתו של לפיד לא השתנתה וכל עניינו הוא לפגוע בקודשי ישראל"
חרדים 10
כ"ז תמוז התשפ"ב / 26.07.2022 12:35

משרד ראש הממשלה קובע כי “אין להתיר הכנסת מחיצות לרחבה השוויונית בכותל המערבי” – זאת על רקע ניסיונות של פעילים חרדים וחרד”לים להכניס מחיצות לרחבת ‘עזרת ישראל’.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

במכתב ששלחה יו”ר ועדת ההיגוי במשרד, דרורית שטיינמץ, למנכ”ל החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי בעיר העתיקה – ופורסם ב-ynet, היא קובעת כי “יש למנוע כבר בכניסה לאתר הכנסה של מחיצות לרחבת התפילה”.

שטיינמץ הפנתה למכתב שהוציא משרד המשפטים בשנת 2020, וקבעה: “בהתאם לעמדת משרד המשפטים, אין לסדרנים סמכות להשתמש בכוח לשם מניעת הכנסת המחיצות”, אך “ככל שנדרש לעשות שימוש בכוח, יש לערב את משטרת ישראל על מנת שתטפל בנושא בכפוף לסמכויותיה”.

רחבת הכותל ‘עזרת ישראל’, המכונה גם ‘רחבת המשפחות’, אושרה על ידי הממשלה כבר בשנת 2016, מעוררת סערה כל העת, כאשר קבוצות של חרדים ודתיים מגיעים לרחבה ועורכים בה תפילות בהפרדה מלאה, תוך הכנסת מחיצות.

בליל תשעה באב בשנה שעברה התקיימו במקום עימותים קשים, לאחר שלמקום הוכנסו מחיצות.

יו”ר סיעת יהדות התורה ח”כ מאיר פרוש אמר בתגובה על האיסור להכניס מחיצות: “העובדה שיאיר לפיד מרשה לעצמו לקבוע שאין להתיר מחיצות לאנשים שרוצים להתפלל בהפרדה ברחבה הדרומית שבכותל המערבי מלמדת על כך שכוונתו לא השתנתה וכל עניינו הוא לפגוע בקודשי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות