הבטיחו “טכנולוגיה חדשנית” ועקצו אנשי עסקים ב-120 מיליון שקלים

חמישה החשודים יצרו מצג שווא מול משקיעים בארץ ובחו"ל, ביניהם קצינים בכירים לשעבר בצה"ל, על טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך שלטענתם "תשנה את העולם" - וגייסו מהם כספים • בין העצורים: בן של רמטכ"ל לשעבר
חיים טוויל
כ"א סיון התשפ"ב / 20.06.2022 10:21

מיזם הונאה בינלאומי: חמישה ישראלים נעצרו הבוקר (שני) בחשד שהונו עשרות אנשי עסקים בכירים, מהארץ ומחו”ל, ביניהם קצינים לשעבר בצה”ל, וגייסו מהם כ-120 מילון ש”ח  לפיתוח ‘טכנולוגיה חדשנית וסודית’ ביפן.

כדאי לאכול בריא: מתכונים בריאים לנשנושים ולארוחות משפחתיות

על פי החשד, שני החשודים המרכזיים בפרשה שלשלו לכיסם מיליוני שקלים באמצעות חברות קש שפתחו בישראל וביפן. בין העצורים: בן של רמטכ”ל לשעבר.

במהלך חקירה סמויה שניהלו חוקרי יאח”ה במשך למעלה משנה, בשיתוף כונס הנכסים הרשמי (כנ”ר), פקיד שומה חקירות ת”א ברשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי של פרקליטות מיסוי וכלכלה ת”א, נאספו ראיות לכאורה לביצוען של עבירות הלבנת הון, עבירות מס קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות על חוק מע”מ, עבירות על חוק חדלות פירעון ושיבוש הליכי חקירה.

מחומר החקירה עולה, כי שני ישראלים פנו לאנשי עסקים, חלקם בכירים, והציעו להם להשקיע בטכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך, “משנות עולם” – כלשונם, שמפותחת במעבדות סודיות של חברות טויוטה וסוני ביפן.

אחד מהעצורים חשוד כי באמצעות אותם כספים שכר וילה יוקרתית בהרצליה, ושילם כמיליון שקלים במזומן עבור השכירות שלה ל-3 שנים.

עוד עולה מהחקירה, כי ישראלי נוסף שהתגורר ביפן שיתף עמם פעולה וסייע להם להציג בפני אותם משקיעים מידע כוזב אודות הפיתוח של אותה טכנולוגיה. על פי החשד, בשלב כלשהו הם אף עשו סיור לכמה אנשי עסקים ביפן, יחד עם אותו שותף מקומי, שבו הציגו לאותם משקיעים מפעלים שלטענתם עוסקים בייצור אותה טכנולוגיה סודית.

חלק מאנשי העסקים התרשמו מאוד והיו בטוחים שהכסף שלהם נמצא במקום בטוח.

באמצעות חברות קש שהקימו החשודים, בארץ ובחו”ל, הם העבירו את כספי המשקיעים לחשבונות בנק שונים, הלבינו אותם ועשו בהם שימוש לצרכיהם הפרטיים.

בשלב כלשהו, ככל הנראה, הבינו חלק מאותם אנשי העסקים שהונו אותם, הגישו תלונה במשטרה ויחידת להב 433 פתחה בחקירה סמויה.

בין הנעקצים נמצאים קצינים בכירים לשעבר בצה”ל, ביניהם בכירים לשעבר בחיל האוויר ואלוף במילואים.

היום, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי,  פשטו שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה) בלהב 433 על בתיהם של החשודים, עצרו אותם, בצעו חיפושים ותפסו ממצאים רלוונטים לחקירה.

בין 5 העצורים בחשד למעורבות בפרשה, נמצאת רעייתו של אחד משני החשודים המרכזיים, וכן הישראלי שהתגורר ביפן.

מהמשטרה נמסר כי בהתאם לצורכי החקירה הם יובאו לבית המשפט השלום בראשון לציון לדיון בהארכת מעצרם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות