“מודה לקב”ה ולבית החולים”: איציק סעידיאן בהופעה פומבית ראשונה

נכה צה"ל שהצית את עצמו לפני שנה מול משרדי אגף השיקום במשרד הביטחון במחאה על היחס להלומי קרב, השתתף באירוע של אגודת הידידים ב'שיבא' • הנשיא יצחק הרצוג: "זעקתו למען הלומי הקרב ופגועי הנפש זעזעה את כולנו וחדרה לכל לב"
חרדים 10
כ"א סיון התשפ"ב / 19.06.2022 22:38

נכה צה”ל איציק סעידיאן השתתף הערב (ראשון) לראשונה באירוע פומבי – יותר משנה אחרי שהצית את עצמו מול משרדי אגף השיקום במשרד הביטחון בפתח תקווה, במחאה על היחס להלומי קרב.

אלה השינויים במסלולי התח”צ הבין עירונית בירושלים • כל הפרטים

סעידיאן נשא דברים באירוע של אגודת ידידי בית החולים ‘שיבא’, בו אושפז מאז האירוע.

בנאומו אמר סעידיאן, בין היתר: “אני מודה לקדוש ברוך הוא ולבית החולים”.

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם גם הוא באירוע: ״מיכל ואני ליווינו בתקופה האחרונה את סיפורו של איציק סעידיאן. פצוע צה״ל, שזעקתו למען הלומי הקרב ופגועי הנפש זעזעה את כולנו וחדרה לכל לב, והביאה איתה שינוי גדול ומבורך. היום ממשלת ישראל אישרה פה אחד את תוכנית ‘נפש אחד’ שהציע שר הביטחון בני גנץ, שיגיע לכאן בהמשך הערב.

“מיכל ואני, כמי שמלווים את איציק סעידיאן מזה זמן, מאושרים לראות את העבודה המופלאה של שיבא, המהווה כמובן הוכחה כפולה: ראשית – לכוחות האינסופיים של איציק סעידיאן, הוא עצמו ומשפחתו הנהדרת. וכמובן – גם למקצוענות, לנחישות וליכולות המופלאות של צוותי שיבא”.

באפריל 2021, ימים ספורים לפני יום הזיכרון, הגיע סעידיאן למשרדי אגף השיקום, שלף בקבוק עם חומר דליק והצית את עצמו.

האירוע עורר תגובות רבות של בכירי המערכת הפוליטית ושל מפורסמים, ורבים אף ביקרו את סעידיאן בבית החולים.

מאז, כל המדינה עקבה אחרי תהליך החלמתו.

את חג הפסח השנה הוא חגג בבית החולים תל השומר, תוך שיפור משמעותי במצבו, יחד עם בני משפחתו.

אחיו אבי סיפר אז לאתר ynet, כי ליל הסדר היה שמח במיוחד: “כולם שמחו. האחיינים קפצו עליו. עדיין קשה לו ללכת, הוא מנסה לזוז עם המון עזרה של הרפואה. עושים הכול שהוא יוכל להשתקם. כולנו מבינים שזה תהליך מאוד קשה וארוך, אבל אנחנו נלחמים בכל הכוח. איציק לא מוותר להם על שום דבר”.

סעידיאן עתיד לעבור לשיקום בימים הקרובים. האח: “לא רציתי כל כך מהר להודיע את זה, אבל זה יצא כי אנשים באמת שמחו. כל התפילות של עם ישראל עזרו, ויש תוצאה – אנחנו אחרי פסח בשיקום. זה דברים שלא נתפסים לנו בשכל. גם אם דמיינו שנהיה בטיפול נמרץ, אז זה ייקח שנתיים-שלוש להגיע לשיקום, וזה נס מטורף. כל יום מלחמות מאוד קשות”.

על השיקום אמר: “זה תהליך. איציק צריך להתחיל הכול מאפס – צריך לשקם את השריר מחדש, שהעור יתאחה. זה המון סבל בדרך, עליות וירידות מטורפות. זה מצבים שלפעמים אתה נשאר ער שבוע, זה מלחמות בכל יום. אף רופא לא מבין איך הנס הזה קרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות