ממשל ביידן הודיע לרב שמואל אליהו: הוויזה שלך לארה”ב מבוטלת

צעד חריג: שגרירות ארה"ב ביטלה את אשרת הוויזה לרבה של צפת • גורמים ממשלתיים בישראל מעריכים: הפסילה קשורה לקריאתו בעבר שלא להשכיר דירות לערבים • לשכת הרב: "פעולה של אנטי ציונים כמו הרפורמים, גורמים שמנסים באופן תדיר להשתיק רבנים. לא יצליחו להשתיק אותנו"
חרדים 10
א' סיון התשפ"ב / 30.05.2022 21:09

שגרירות ארה”ב בישראל הודיעה לאחרונה לרבה הראשי של  צפת, הרב שמואל אליהו, כי אשרת הכניסה שלו לארה״ב מבוטלת. כך דווח הערב  (שני) ב’ישראל היום’.

מדובר בצעד חריג שכן הוויזה לא פקעה בתום תקופת הזמן, אלא נשללה בצעד יזום על ידי מחלקת המדינה.

בשגרירות האמריקנית סירבו לספק מידע על עילת הפסילה.

גורמים ממשלתיים בישראל העריכו, כי הדבר עשוי להיות קשור בהתבטאויות עבר של הרב אליהו כלפי ערביי ישראל – ביניהן קריאה שלא להשכיר דירות לערבים.

מדובר בפגיעה ממשית ברב אליהו, ששכן אחד התחומים שבהם הוא פעיל בשנים האחרונות הוא הידוק הקשר עם יהדות ארה”ב.

ב’ישראל היום’ צוין, כי הרב אליהו מחזיק בדעה ביקורתית כלפי הזרם הרפורמי, וייתכן שגם לעובדה זו היה חלק בהחלטה האמריקנית לשלול את אשרת הכניסה שלו.

הרב אליהו ידוע בשל מאבקו הבלתי מתפשר בהטרדות ובפוגעים המבצעים מעשים חמורים במגזר הדתי והחרדי. ביחד עם הרב ראובן נקאר  הקים בית דין רבני לבירור תלונות על פגיעות בציבור החרדי שלא הגיעו למשטרה.

משגרירות ארה״ב בירושלים נמסר ל’ישראל היום’, כי אינם מתייחסים לסוגיות אישיות הנוגעות לאשרות כניסה לארה״ב.

תגובת לשכת הרב שמואל אליהו: “חרף פניות לקונסוליה האמריקנית, לא קיבלנו שום נימוק שיסביר את סיבת שלילת הוויזה שהייתה בתוקף עשרות שנים.

“מבירורים שערכנו עולה כי זו פעולה של אנטי ציונים כמו התנועה הרפורמית, גורמים שמנסים באופן תדיר לפגוע בחופש הביטוי ולהשתיק רבנים. אחרי שלא הצליחו להשתיק את הרב אליהו בדרכים משפטיות, הם מנסים כעת לסתום את פה הרב בדרכים קטנוניות כאלו ואחרות. אין סיבה לחשש – הם לא יצליחו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני לא הייתי מאשר לו כניסה לארץ ישראל. רב של שנאה ומחלוקת
    07/06/2022 00:37
    .
  1. שופך דמים בישראל היוהרה שלו עברה כל גבול וטוב שהתחילו לחסום אותו בגבטלות העולם שידע את מקומו.