הרב יוסף אבנעים נבחר לרב היישוב לוזית במועצה אזורית מטה יהודה

מנכ"ל המשרד לשירותי דת: "בכוונת המשרד לאשר עוד עשרות תקנים במסגרת 'קול קורא'" • סגן השר מתן כהנא: "מאחל לו שיזכה לקדש שם שמים" 
יוסף גרינבוים
כ"ה אייר התשפ"ב / 26.05.2022 15:09

הרב יוסף אבנעים נבחר לרב היישוב לוזית שבמועצה האזורית מטה יהודה. בחירתו היא המשך של החלטת המשרד לשירותי דת לבחירת עשרה רבנים בהתיישבות.

המשרה תתוקצב על ידי המשרד לשירותי דת.

במהלך החודשים האחרונים מונו רבנים ליישובים שדה אילן, שפיר, שובה, קיסריה וגבע כרמל. המינוי בלוזית הוא המשך לסבב מינויים הצפוי ביישובים: בית יוסף, אלישמע, ניצן ומבטחים.

מנכ”ל המשרד, שמעון (מוני) מעתוק, בישר לציבור על התחלת התהליך שיאפשר את בחירתם של עשרה רבנים בהתיישבות, לאחר הקפאה של שלוש שנים במינוי רבנים בהתיישבות.

מנכ”ל המשרד הדגיש: “המהלך למינוי רבנים בהתיישבות התאפשר הודות לאישור תקציב המדינה. בכוונת המשרד לשירותי דת לאשר עוד עשרות תקנים במסגרת ‘קול קורא’.

הרב אבנעים הוסמך לרבנות על ידי הרבנות הראשית לישראל, והוא בעל כושר לכהן כרב מושב ורב שכונה. הוא רכש את השכלתו התורנית בישיבת ‘כסא רחמים’  ובישיבת ‘מאורות התורה’ שבקרית יערים.

הרב אבנעים למד בכולל ‘דרכי הוראה’, מיסודו של הראשון לציון רבי מרדכי אליהו זצ”ל, שם הוסמך לרבנות. והוכשר לכהן כרב קהילה. הוא עוסק בפעילות לקירוב לבבות ומוסר שיעורי תורה ברחבי הארץ במגוון נושאים.

הרב חזקיהו סאמין, ראש אגף נישואין ורבנות במשרד לשירותי דת, הבהיר: “חלוקת התקנים האחרונה לרבני ההתיישבות בוצעה לפני כשלוש שנים ומאז, בשל מגבלות תקציב, לא אויישו התקנים. מינוי הרבנים בהתיישבות יעורר את חיי הדת ביישובים”.

השר לשירותי דת, מתן כהנא, בירך על הבחירה: “לרב תפקיד חשוב ומרכזי בחיי הדת והקהילה. המינויים של רבני התיישבות יזרימו דם צעיר ויניעו את שירותי הדת בהתיישבות. אני מאמין שהרבנים שייבחרו יפעלו לחבר את התושבים לחיי הרוח וינגישו יהדות מסבירה במאור פנים. בהזדמנות זו אני מברך את הרב יוסף אבנעים לרגל מינויו כרב היישוב לוזית ומאחל לו שיזכה לקדש שם שמים”.

סגן השר לשירותי דת, מתן כהנא, בירך על הבחירה: “לרב תפקיד חשוב ומרכזי בחיי הדת והקהילה. המינויים של רבני התיישבות יזרימו דם צעיר ויניעו את שירותי הדת בהתיישבות. אני מאמין שהרבנים שייבחרו יפעלו לחבר את התושבים לחיי הרוח וינגישו יהדות מסבירה במאור פנים. בהזדמנות זו אני מברך את הרב יוסף אבנעים לרגל מינויו כרב היישוב לוזית ומאחל לו שיזכה לקדש שם שמים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד לשר כהנא, ש"ס פסלו מינוי רבנים מישיבת כיסא רחמים. סוף סוף צדק
    27/06/2022 18:36
    אליהו
  1. כבוד לשר כהנא שלא עושה איפה ואיפה, לא פוסל רבנים על רקע ההשתייכות שלהם.
    ש”ס פסלו רבנים שלא מתאימים להם. ולכן לא אפשרו מינוי של רבנים סרוגים, רבנים תלמידי הרב מזוז, רבנים תלמידי הרב אליהו, רבנים של מחבד ועוד ועוד.
    כהנא לא פוסל, הוא ממנה רבנים מכל הזרמים בצורה עניינית.
    כל הכבוד לו שמרבה תורה בעם שראל