איך להפוך להיות פסיכולוג קליני? כל השלבים

רגע לפני שנרשמים לתואר ראשון בפסיכולוגיה, חשוב להיות מודעים לעובדה שמדובר רק בצעד אחד מתוך מספר צעדים, בדרך להיות מוסמכים לעבוד בתור פסיכולוגים קליניים • אלה כל השלבים אותם תצטרכו לעבור בדרך להשגת המטרה
תוכן שיווקי
י"ז ניסן התשפ"ב / 18.04.2022 16:31

יש לא מעט אנשים, שכבר בגילאי הנעורים, קיבלו מחמאות על היכולת שלהם להקשיב ולתת עצות, חלקם אף זכו לקבל את הכינוי “הפסיכולוג של החבר’ה”.

כך יוצא, שכאשר מגיע הרגע לבחור מסלול לימודים לתואר ראשון, חלק גדול מהאנשים יפנו כמעט באופן טבעי לתחום של לימודי פסיכולוגיה.

יחד עם זאת, רגע לפני שנרשמים לתואר ראשון בפסיכולוגיה, חשוב להיות מודעים לעובדה שמדובר רק בצעד אחד מתוך מספר צעדים (אשר מתפרשים על פני שנים לא מועטות), בדרך להיות מוסמכים לעבוד בתור פסיכולוגים קליניים.

אז אם גם אתם שוקלים לבחור במסלול הזה, להלן כל השלבים אותם תצטרכו לעבור בדרך להשגת המטרה.

רגע לפני שיוצאים אל הדרך, להלן כמה דברים שחשוב לדעת על פסיכולוגיה קלינית:

ככלל, פסיכולוג קליני הוא פסיכולוג המתמחה בבריאות הנפש, כאשר, בכדי לקבל את התואר, עליו לעבור הכשרה, אשר אורכת כ-11 שנה.

המטרה שעומדת מאחורי הפסיכולוגיה הקלינית, היא לסייע, למנוע ולהקל במצבים, בעיות והפרעות פסיכולוגיות שונות.

פסיכולוג קליני, אמור להחזיק בידע ובכלים, אשר יאפשרו לו לבחון בצורה מעמיקה את האתגרים הסביבתיים והאישיים איתם המטופל שלו מתמודד ובהתבסס על כך, לבנות לו תוכנית טיפולית מתאימה, אשר מתבססת על שיחות.

כאמור, בשביל לקבל רישיון אשר יקנה את התואר המבוקש ויאפשר לפסיכולוג הקליני להתחיל ולהעניק את שירותיו בתחום, עליו לעבור דרך, אשר כוללת את השלבים הבאים:

תואר ראשון

יש להתחיל בתואר ראשון בלימודי פסיכולוגיה אשר אורך כ-3 שנים, התואר מספק את הידע הבסיסי בתחום בנושאים כמו: היכרות עם תיאוריות שונות בפסיכולוגיה, סגנונות טיפול ועוד.

תואר שני

בשביל לקבל את ההסמכה לעבודה כפסיכולוג קליני יש צורך להשלים גם לימודי תואר שני. אבל קודם כל, חשוב לעמוד בתנאי הקבלה ללימודי תואר שני אשר אמורים לכלול ציון ממוצע של 90 ומעלה בתואר הראשון ועמידה בתנאים השונים של מבחן מתא”ם.

בתואר השני, הסטודנטים זוכים להיכנס בצורה מעמיקה לעולם הפסיכולוגיה, להכיר תיאוריות מורכבות, ללמוד על CBT, להכיר ולזהות הפרעות אישיות שונות ועוד..

פרקטיקום ותזה

השלב הבא, אשר מתבצע לרוב במקביל ללימודי התואר השני הוא שלב הפרקטיקום, במהלכה הסטודנטים עובדים במרפאה לבריאות הנפש, מקבלים הדרכה ומטפלים במספר מטופלים בכל שבוע. לאחר השלמת הפרקטיקום, מגיע השלב של כתיבת תזה, אשר אמורה לבחון בצורה מעמיקה סוגיה פסיכולוגית כזאת או אחרת.

שלב ההתמחות

תקופה זו אורכת כ-4 שנים ובמהלכה הפסיכולוג הקליני אמור לפגוש ולטפל במטופלים במסגרות שונות – זאת בהתבסס על הבחירה הטיפולית של המתמחה.

שלב הקליניקה

לאחר שנתיים של התמחות, הפסיכולוג יכול להתחיל ולהקים קליניקה פרטית – יחד עם זאת, עליו להמשיך ולהשלים את תקופת ההתמחות – אשר אורכת כאמור, 4 שנים.

מבחן מומחיות

בשלב זה, הפסיכולוג אמור לעבור מבחן, אשר במהלכו נבדקות למעשה, היכולות שלו והכלים אותם הוא קיבל במהלך הלימודים, כאשר, במידה והוא צולח את המבחן בשלום, הוא הופך למעשה, לפסיכולוג קליני מומחה.

כאמור, מדובר ללא כל ספק בדרך ארוכה ולא פשוטה, אבל התמדה ודבקות במטרה, יאפשרו לעבור אותה בהצלחה וכאמור, ליהנות בסופו של דבר ממקצוע מכובד, מלא סיפוק, אשר יכול להניב הכנסות נאות.

יחד עם זאת, גם מי שהחלום הגדול שלו הוא להפוך לפסיכולוג, צריך תחילה להכיר את הדרך אותה הוא צריך לעבור בדרך להשגת המטרה – ולוודא שאכן יש לו את היכולות, הרצון והמוטיבציה להשלים את הדרך עד סופה – ועדיף שההבנה הזאת תחלחל לפני שעושים את הצעד הראשון ומתחילים בלימודי תואר ראשון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות