כ-25% ירידה במכירות של משקאות ממותקים – אבל לפתע יש נזק אחר

מאז 1 בינואר 2022 נרשמה ירידה של כ-25% במכירות של המשקאות הממוסים ושל 27% בקטגוריית תרכיזי המשקה • אבל צצה בעיה חדשה: בתקופה זו נרשמה עלייה במכירות של החטיפים המתוקים • כך, למשל, מכירות סוכריות הגומי עלו ב-28% ושל השלגונים ב-13%
חרדים 10
כ"ו אדר א' התשפ"ב / 27.02.2022 15:22

המדינה הצליחה להשיג את מטרתה? עם החלת המיסוי על משקאות ממותקים ודיאט בחודש ינואר, נרשמה ירידה בצריכתם. כך מדווחת סוניה גורודיסקי ב’ישראל היום’.

סובלים מבעיה רפואית? ייתכן שמגיע לכם 6,400 ש”ח בכל חודש

אלא שבמקביל, בענף המזון מדווחים על עלייה שחלה באותה תקופה בצריכת החטיפים המתוקים – סוכריות, שוקולדים ועוד.

לפי נתוני ‘סטורנקסט’, מאז 1 בינואר 2022 נרשמה ירידה של כ-25% במכירות של המשקאות הממוסים ושל 27% בקטגוריית תרכיזי המשקה, בהשוואה לינואר 2020.

במקביל, נרשמו עליות בקטגוריות רוויות סוכר אחרות, שלמרות סימון המוצרים – מתחזקות מאוד במכירות.

ניתן לראות זאת בקטגוריות כגון סוכריות גומי, שעלו ב-28%; שלגונים, עם עלייה של 13%; חטיפים מתוקים, עם עלייה של 3%, ועוד.

מקור בענף המזון אישר את העלייה במכירות של קטגוריית הממתקים. לדבריו, בחודשים ינואר ופברואר נרשמה עלייה במכירות של סוכריות ג’לי (יותר מ-30%), טופי (יותר מ-20%), אריזות משפחתיות של שוקולדים, כמו “פסק זמן” וכדומה (עלייה ממוצעת של 6%) ועוד.

אמנם עדיין מוקדם מכדי לקבוע אם בהכרח קיים קשר ישיר בין השניים,  אך המהלך של מיסוי המשקאות הממותקים אכן יצר אפקט לא רצוי של “פיצוי” בממתקים, חשוב שהמדינה תפעל גם במישור ההסברתי, כדי להעלות את המודעות לנזקים הבריאותיים כתוצאה מצריכה עודפת של סוכר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות