סקר: 67% לא מאמינים שהממשלה אכן רוצה להוריד את יוקר המחיה

על פי הנתונים רוב גדול בציבור הישראלי איבד אמון בהצהרות הממשלה לפיהן תפעל להורדת יוקר המחיה • רוב דרמטי סבור כי יש לצאת לרחובות ולחדש את המחאה החברתית • וכמה אחוז מהחרדים תומכים בחידוש המחאה?
חרדים 10
כ"ד אדר א' התשפ"ב / 25.02.2022 09:26

רוב גדול בציבור הישראלי אינו מאמין להצהרות הממשלה לפיהן תפעל להורדת יוקר המחיה ואף סבור כי יש לצאת לרחובות ולחדש את המחאה החברתית. כך עולה מסקר שנערך עבור העיתון ‘מעריב’ על ידי מנחם לזר- מנהל פאנלס פוליטיקס.

יש לך מושג איזה משקיע אתה? נסה את הרובוט שמבין באנשים והשקעות

מהסקר עולה, כי 67% מהציבור אינו מאמין שהממשלה אכן רוצה להוריד את יוקר המחיה בישראל, למרות הצהרות שהשמיעו בנושא ראש הממשלה נפתלי בנט ושרי האוצר, הכלכלה, החקלאות ואחרים.

רק 30% מהציבור נותנים אמון בהצהרת הכוונות של הממשלה, ול־3% בלבד אין דעה בנושא.

במקביל, רוב מכריע בציבור – 79% אחוזים מהנשאלים, ענו כי נוכח יוקר המחיה הגואה יש לצאת ולהפגין ברחובות, בדומה למחאה החברתית שהיתה בקיץ 2011.

12% מתנגדים לחידוש המחאה.

המחאה החברתית פרצה בישראל בקיץ 2011 וכללה הקמת ‘עיר אוהלים’ בתל אביב והפגנות ענק שבהן השתתפו מאות אלפי בני אדם מכל רחבי הארץ.

מפילוח הנתונים עולה, כי התמיכה הגבוהה יותר ביציאה מחודשת לרחובות נמצאה אצל נשים (83% לעומת 75% מהגברים) ומשיבים עד גיל 44 (82% לעומת 73% מבני 60 ומעלה).

כמו כן, עלה כי חרדים (82%), חילונים (80%) ומסורתיים (79%) תומכים במחאה יותר מדתיים (72%).

בסקר, שנערך ב־23 בפברואר השתתפו 512 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־3,020 חברים בפאנל). הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות