ליברמן נגד נתניהו: “עם חמאס אסור להגיע להסדר”

שר החוץ אביגדור ליברמן, תוקף את הפסקת האש בין ישראל לחמאס וקורא להמשך הלחימה • "כל עוד יש חמאס אי-אפשר להגיע להסדר" • "חמאס הוא לא פרטנר מכל סוג שהוא, לא מדינית ולא בטחונית" • "אסור לתת שום הישג לחמאס. בחמאס צריך להילחם ללא פשרות" • בנט מתנגד אבל שותק • הערב מסיבת עיתונאים של נתניהו, יעלון וגנץ
נחמן וייס
א' אלול התשע"ד / 27.08.2014 16:13

לא להפסקת אש:  אחרי שעות של שקט מצד שרי הקבינט, שר החוץ ויו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, תוקף את הסכם הפסקת האש.

בפוסט תקיף שפרסם בדף הפייסבוק שלו, תחת הכותרת “עם חמאס אסור להגיע להסדרה וכל עוד יש חמאס אי-אפשר להגיע להסדר!”, כתב ליברמן:

“כל עוד החמאס שולט בעזה אי-אפשר להבטיח לאזרחי ישראל ביטחון ואי-אפשר להגיע להסדר מדיני. חמאס הוא לא פרטנר להסדרה מכל סוג שהיא, לא מדינית ולא בטחונית. אי-אפשר ואסור לסמוך על רוצחים שפלים.”

“לכן”, ממשיך ליברמן, “אנו מתנגדים להפסקת אש שבחסותה יוכל החמאס להמשיך ולהתעצם וינהל מערכה נוספת נגד ישראל בעיתוי שיהיה לו נח. כל עוד שלטון החמאס לא מוגר – איום הטילים והמנהרות נשאר. אנו חייבים לעמוד על-כך שלחמאס לא יהיה שום הישג מדיני בזכות הפסקת האש הזו”.

לדבריו, “גם תהליך מדיני אמיתי ואפשרות לפריצת דרך אסטרטגית יהיו אפשריים רק אחרי שנצליח לשחרר את המזרח התיכון ואת הפלסטינים מאיום החמאס, (ואף אחד לא יעשה זאת במקומנו).”

ליברמן מסיים באמירה, “אסור לתת שום הישג לחמאס. בחמאס צריך להילחם ללא פשרות”.

כזכור, בסבב הטלפוני שערך אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו עדכן את שרי הקבינט על הפסקת האש שנכנסה אמש לתוקף. אמר ליברמן כי הוא מתנגד לכך, גם  שר הקבינט השני של ישראל ביתנו, יצחק אהרנביץ’ הודיע כי יתנגד למהלך. אולם נתניהו, בהנחיית היועמ”ש לממשלה, לא הביא את ההסכם להצבעה בקבינט, והסתפק בעדכון בלבד.

ולא רק הם, השר נפתלי בנט הודיע כי הוא מתנגד להפסקת אש שתגביל את חופש הפעולה של צה”ל נגד הטרור ברצועת עזה. לדברי בנט, אין כל לקיים משא ומתן עם ארגוני הטרור באופן ישיר או עקיף ולא לקבל כל הסכם עם ארגון הטרור אלא להילחם בו. אולם מאז ליל אמש, לא נשמעה כל אמירה בנושא מצד בנט.

גם השר גלעד ארדן הביע באזני ראש הממשלה התנגדות להסכם הפסקת האש עם ארגוני הטרור.

השר אורי אריאל אמר: “כל הסכם שאינו כולל חיסול האיום הרקטי על תושבי ישראל ופירוז הרצועה הינו לא יותר מחצי עבודה, במציאות כזאת לא נותר למערכת הבטחון אלא להיערך לסבב הבא”.

הערב בשעה 20:15, צפוי ראש הממשלה נתניהו לכנס מסיבת עיתונאים,  במשרד ראש הממשלה בירושלים, בה ישתתפו גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ”ל רא”ל בני גנץ. במסיבת העיתונאים יתאפשר לשאול את השלושה שאלות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות