בכירי חמאס: הגענו להבנות עם ישראל על הפסקת אש

בכירי חמאס אומרים כי המשלחת הפלסטינית הצליחה להגיע להבנות עם ישראל להפסקת אש ארוכת טווח • נעשים מאמצים להכרזה רשמית כבר ב-19:00 • ראש המשלחת הפלסטינית: "הגענו להסכם עם כל הצדדים כדי לסיים התוקפנות" • אבו מרזוק: "ההבנות מכתירות את העמידה האיתנה של העם הפלסטיני וניצחון ההתנגדות" • דובר חמאס: "ממתינים להודעה מקהיר" • בישראל מסרבים להגיב לדיווחים
נחמן וייס
ל' אב התשע"ד / 26.08.2014 17:15

הפעם זה יקרה? בכירי חמאס בקהיר הודיעו כי הגיעו להבנות עם ישראל על הסכם הפסקת אש, שתכנס לתוקף כבר הערב. בישראל אין תגובה רשמית.

בכירים פלסטינים, השוהים בקהיר, אומרים היום, כי התגבשו הבנות והסכמות עם ישראל לגבי הפסקת אש ארוכת טווח. לדבריהם, הודעה רשמית על כך תצא בשעות הקרובות.

על פי הדיווחים, נעשים מאמצים להודיע על הפסקת האש כבר בשעה 19:00.

דובר חמאס בעזה סאמי אבו-זוהרי, אישר את הדיווחים ואמר כי ישראל והפלסטינים הגיעו להבנות על הסכמת אש ארוכת-טווח ברצועת עזה בהתאם ליוזמה המצרית. לדבריו, “אנו ממתינים להודעה מקהיר כדי לקבוע את השעה ליישום ההבנות”.

ראש המשלחת הפלסטינית לקהיר, עזאם אל-אחמד, אמר: “הגענו להסכם עם כל הצדדים כדי לסיים את התוקפנות ולהגיע להפסקת אש. ההסכם מספק את צרכי העם הפלסטיני, הפעם זה צריך להצליח”.

גם מוסא אבו מרזוק, בכיר חמאס המשתתף בשיחות בקהיר, אמר אחר הצהריים: “הסתיים המו”מ והגענו להבנות שמכתירות את העמידה האיתנה של העם הפלסטיני וניצחון ההתנגדות. אנחנו בהמתנה להודעה הרשמית לקביעת שעת השין והכרזה על הפסקת האש והפסקת התוקפנות הישראלית”.

מוקדם יותר אמר איסמעייל הנייה: “אנחנו קרובים מאוד להשגת הבנות מדיניות, שיתאמו את העמידה האיתנה של בני עמנו ויהלמו את ההישגים של ‘ההתנגדות'”.

לדברי גורמים פלסטינים, ההבנות מבוססות על ההצעות המצריות הקודמות, עם תיקונים קלים: יוסכם על פתיחת המעברים להעברת ציוד הומניטרי.

ורם בכיר בג’יהאד האסלאמי אמר לעיתון הלונדוני אל-חיאת: “המסמך המצרי יחזק את הרשות הפלסטינית בשטחי הרצועה וינציח את מעמדה”. לדבריו, הרשות היא שתפקח על המעברים, וגם השיקום של עזה ייעשה בפיקוחה, ובהשגחה ישראלית. הוא הוסיף כי הוחלט להיענות להסכם על מנת שלא ייהרגו עוד ילדים פלסטינים. הגורם אמר גם, כי “ישראל כשלה בניסיון להשיג את מטרתה – לפרק את הרצועה מנשקה ולמנוע בנייה של מנהרות”.

 בעוד כחודש לאחר ייצוב הפסקת האש, ידונו בפירוז הרצועה ובהקמת נמל ימי ושדה תעופה.

בישראל מסרבים לעת עתה להגיב לדיווחים.

במקביל, בשעה 19:00 צפוי ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לכנס ישיבה מיוחדת של הממשלה הפלסטינית, בה יוצגו ההתפתחויות האחרונות, ולדברי גורמים ישנה התקדמות בקשר ליוזמה המדינית המפתיעה שהציג אבו מאזן בסוף השבוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות