נס: בדיוק 9 חודשים אחרי שחנכו מקווה – נולד בן לאחר כ-10 שנים

כ-10 שנים לא זכו  בני הזוג וקסלר מבית שמש להיפקד בילדים • רק לאחר שהחליטו ללכת בעקבות עצתו של הגר"ח קניבסקי - לגייס מימון לבנייתו של מקווה טהרה,  הגיעה הברכה •  לפני כחודש, בדיוק 9 חודשים אחרי חנוכת המקווה - נולד לזוג בן ראשון
יוסף גרינבוים
א' אדר א' התשפ"ב / 02.02.2022 00:11

בני הזוג יוסף חיים ואהובה וקסלר מבית שמש לא זכו להיפקד בילדים כ-10 שנים לאחר החתונה.

מספר יוסף חיים: “מישהו חיבר אותי לעמותת טהרת המשפחה והציע לי לנסות לסייע להם – זאת לאור עצתו של הרב חיים קנייבסקי שבניית מקווה היא סגולה להיפקד בילדים. בסמוך לכך גם נפטר מורי ורבי הרב ניסים קרליץ זצ”ל והיה לי חשוב גם לעשות משהו גדול וחשוב לעילוי נשמתו – והחלטתי לצאת לדרך”.

באותם ימים עלה צורך ברור לבניית מקווה חדש במושב פתחיה שבמועצה המקומית גזר.

וקסלר הגיע למקום יחד עם מנכ”ל העמותה, עקיבא ויינר – והזדעזע. “המקווה היה פשוט לא ראוי לטבילה – מוזנח, ישן, רטיבות, קר מאוד. פשוט הפסיקו להגיע”.

וקסלר, מלמד בתלמוד תורה, לא חשב פעמיים והחליט שהוא נרתם לסיוע במימון הבניה, שעלותה מאות אלפי שקלים.

אלא שהוא מעולם לא התרים או גייס כספים ומצא את עצמו בסיטואציה חדשה ומורכבת. “עברתי פשוט בבתי כנסת בירושלים, בבני ברק ובעוד ערים וכך לאט לאט אספתי כספים. כשהגיעה הקורונה וההגבלות לא אפשרו את ההגעה הפיזית – אז התחלתי פשוט להרים טלפונים לחברים, מכרים ומי שיכול לעזור”.

לאחר מאמץ רב הצליח וקסלר לגייס למעלה מ-250,000 שקלים כשעלות הפרויקט כולו נאמדת בכ-850,000 שקלים. המועצה מימנה עוד כרבע מיליון שקלים, 100,000 נוספים הגיעו מועד המושב והשאר מתרומות נוספות.

לאחר חג הפסח האחרון נחנך במקום המקווה החדש ובטקס השתתפו גם בני הזוג וקסלר.

מבחינת המושב – סוף סוף היה להם מקום ראוי לטבול. מבחינת בני הזוג וקסלר – חנוכת המקווה היתה תחילתה של הברכה שהגיעה לביתם.

לפני כחודש, בדיוק 9 חודשים לאחר חנוכת המקווה, ולאחר כ-10 שנות נישואים, זכו בני הזוג להיפקד – ואהובה ילדה בן ראשון.

בשמחת ברית המילה השתתפו גם אנשי ‘טהרת המשפחה’ שהפכו ממש לחלק מהמשפחה.

לאחר הנס הגדול, וקסלר החליט להמשיך למשימה הבאה ולגייס כספים למקווה נוסף: “אנחנו מודים לה’ יתברך על הנס והחסד הגדול שעשה עימנו. המצווה הזו היא זכות גדולה ולכן החלטתי להירתם למימון בנייה של מקווה נוסף – הפעם במושב תירוש במועצה האזורית מטה יהודה.”

המנכ”ל עקיבא ויינר אומר כי ממש לא מדובר בנס היחיד: “וקסלר מצטרף לתורמים רבים נוספים שהתגייסו למען בנייתו של מקווה ונפקדו אחרי חנוכת המקווה. קשה לנו להסביר את זה במילים – אבל ראינו בחוש ובבירור איך הזכות הזאת של בניית המקווה עמדה לתורמים שנפקדו לאחר חנוכת המקווה שתרמו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות