זן האמיקרון מצלצל פעמיים: נדבקו בתת הזן שלו אחרי שכבר החלימו

מקרים ראשונים בישראל: חולים שהחלימו בגל האומיקרון נדבקו בתת הזן BA2 • גם בעולם התגלו מקרים של הידבקות חוזר • המדענים טרם יודעים לומר: האם הנוגדנים שנוצרים אצל מחלים מאומיקרון יכולים לנטרל את המחלה ב-BA2
חרדים 10
א' אדר א' התשפ"ב / 01.02.2022 23:01

הגל הנוכחי עדיין לא מאחורינו וכבר כאב ראש חדש: לצד התפשטות גן האומיקרון, זוהו בישראל מקרים ראשונים של מחלימים ממנו, שנדבקו גם בתת הזן החדש והמדבק יותר BA2.

לפי דיווח הערב (שלישי) של קטי דור ב’כאן חדשות’, יותר מ-350 מקרים התגלו אצל חוזרים מחו”ל, אך רובם נדבקו כבר בארץ.

גם בעולם התגלו מחלימי אומיקרון שנדבקו בתת הזן החדש.

אותה תופעה של הידבקות חוזרת, מטרידה את המומחים בעולם: במחקר שנערך באימפריאל קולג’ שבלונדון וכלל 3,582 משתתפים שנדבקו באומיקרון, שני שליש מהם טענו כי הם נדבקו בקורונה בעבר.

אין אינדיקציות שתת-הזן מסוכן יותר, אך ישנו חשש גדול שהוא מידבק יותר. לפי הערכות,  הוא מידבק פי 1.5 יותר מהאומיקרון המקורי.

על פי ההערכות, גם הידבקות באומיקרון המקורי אינה מגינה מפני הידבקות בתת-הזן. לפי ממצאים בדנמרק, בחלק מהמקומות שבהם נצפתה עלייה בהידבקות ב-1.BA, ישנה עלייה במקביל בהידבקות ב-BA.2.

על פי הדיווח ב’כאן חדשות’, המשמעות הקלינית של התופעה עדיין לא ברורה. ידוע כי מדובר בווירוסים שונים אחד מהשני, שהמוטציות שלהם אחרות, אך לא ידוע עדיין אם הנדבקים הללו מחוסנים או לא, אם יש קשר לחוזק המערכת החיסונית שלהם ואם יש השפעה לעומס הנגיפי אליו נחשפו.

המדענים טרם יודעים לומר אם הנוגדנים שנוצרים אצל מחלים מאומיקרון יכולים לנטרל את המחלה ב-BA2.

אם תופיע עוד תחלואה חוזרת כזו, כל כללי המשחק משתנים: הדבר עלול להאט את קצב הירידה בהדבקה בגל הנוכחי ואף לגרום לעלייה מחודשת. מה שכבר ידוע  במדינות שבהן הוא אותר, כי נצפתה עלייה מחודשת בתחלואה או לחילופין ירידה בקצב הדעיכה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות