‘השתקה, לא נתקפל’: זו התגובה של ‘גלי ישראל’ לתביעה של דרוקר

רדיו 'גלי ישראל' ורדיו 'דרום' מקבוצת ישראל - המונה 6 תחנות רדיו -  הגישו את כתב ההגנה לתביעה על סך מיליון שקל שהגיש נגדם איש התקשורת רביב דרוקר • "תביעת הפחדה בסכום אסטרונומי שתכליתה להשתיק הצד הלאומי פטריוטי במפה הפוליטית"
אבי כץ
כ"ט טבת התשפ"ב / 02.01.2022 13:46

בכתב הגנה שהגישו תחנות הרדיו ‘גלי ישראל’ ו’רדיו דרום’,  במענה לתביעה של איש התקשורת רביב דרוקר נגדם, טוענות התחנות כי אינן מוכנות לקבל את התכתיבים שמבקש רביב דרוקר ליצוק –  ומכנים את התביעה: “ניסיון פסול ונפסד לגדוע את הזכות הבסיסית לחופש ביטוי והבעה של הנתבעים”.

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

בתביעתו התקדימית, הכוללת סכום תביעה אסטרונומי בגובה מיליון ש”ח, טען רביב דרוקר כי שדרני התחנה – הפובליציסטים נועם פתחי ויותם זמרי הוציאו את דיבתו, כאשר התייחסו במסגרת ראיון עיתונאי שערכו עם ח”כ יואב קיש לדברים שאמר האחרון על דרוקר.

הסיבה לתביעה, על פי דרוקר, היא משום שהנתבעים ייחסו לו “ביצוע עבירה פלילית של סחיטה באיומים כלפי שר הביטחון בני גנץ”, זאת בעקבות טור שפרסם בעיתון ‘הארץ’.

בטור של דרוקר, הוא כתב: “לפני בחירות אפריל 2019 הועברו אלי הקלטות שהיו יכולות להביך את בני גנץ”. עם זאת, בסיום הטור הבהיר דרוקר: “המקור של הקלטות שקשורות בגנץ סירב בסוף לפרסמן. הוא מסרב עד היום”.

הוא הוסיף וקרא: “גנץ, לפיד, בנט, ליברמן, מיכאלי והורוביץ הם השלטון היום, ותפקידנו לחפש אותם – גם אם הצד השני ישמח על שחזרנו להיות אידיוטים שימושיים”.

מספר שבועות לאחר מכן, התראיין ח”כ יואב קיש מהליכוד בתוכנית הרדיו של פתחי וזמרי, והתייחס לדברים: “יש לגנץ הקש בגג מדרוקר שאומר שאם ילך אי פעם עם נתניהו הוא יפרסם עליו את מה שכרגע אוסרים עליו לפרסם”.

המגיש פתחי אמר בתגובה: “באיזו טבעיות אנחנו מדברים על עיתונאי שמאיים על פוליטיקאי שמחזיק אותו באזור רגיש, שאם הוא יעשה צעד פוליטי מסוים העיתונאי יפרסם, באיזה רוגע ושלווה, באמת סיציליה”.

בכתב ההגנה החריף, שהוגש באמצעות עוה”ד שלומי וינברג וניצן גורן, הבהירו תחנות הרדיו, כי הפרשנות שנתנו השדרנים לדבריו של ח”כ יואב קיש היא גם הפרשנות השגורה בקרב מרבית הציבור, והוסיפו אסמכתאות רבות המלמדות על כך.

עוד הדגישו התחנות בכתב ההגנה: “דרוקר שם לעצמו למטרה להשתיק את מי שמזוהים עם הצד הימני-ליברלי יותר של המפה הפוליטית, ולפגוע בחופש הביטוי של מי שאינם מזוהים עם תפיסת עולמו הפוליטית הקיצונית. זוהי דוגמא מובהקת לשימוש לרעה בהליכי משפט, וניסיון להפוך את בית המשפט הנכבד ל’כלי משחק’ בשיח הפוליטי'”.

תחנות הרדיו הוסיפו כי הן “מצפות משופטת בית-משפט השלום בתל-אביב הדנה בתיק, השופטת הבכירה דורית קוברסקי, לומר באופן ברור כי לא תיתן ידה לכך”.

מגלי ישראל נמסר: “גלי ישראל משמיעה לעיתים קרובות דעות אחרות וקולות אחרים ממה ששאר תקשורת המיינסטרים בישראל משמיעה ונראה שיש מי שלא נוח לו עם זה. אין לנו כוונה להתקפל לנוכח ניסיונות ההשתקה האלה ונמשיך לומר את דברינו באופן ברור ונוקב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות