תרגיל לילי: ח”כ מהליכוד הסתתר ברכב – והקואליציה ספגה מפלה

הקואליציה העלתה תיקון לחוק הפצת שידורים, אך הוא נפל לאחר שוויון 48:48 • הסיבה: ח"כ גדי יברקן הסתתר ברכבו של ח"כ יואב קיש בחניון הכנסת, ורגע לפני שהחוק עלה להצבעה הופיע במליאה • לאחר ההפסד, הקואליציה משכה שני חוקים • קיש: "הכישלון המוחץ של הקואליציה השברירית"
חרדים 10
כ"ו טבת התשפ"ב / 30.12.2021 11:00

לילה לבן הסתיים בכנסת במפלה של הקואליציה:  הצעת חוק של הקואליציה נפלה הלילה (חמישי) במליאת הכנסת בקריאה שניה שלישית – והאופוזיציה חגגה ניצחון.

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

אסון בבני ברק: פעוט בן 3 משך את הסיר הרותח שהונח על הגז במטבח

הכל התרחש לאחר תרגיל לילי, כאשר ח”כ גדי יברקן מהליכוד הסתתר בספסל האחורי ברכבו של ח”כ יואב קיש בחניון הכנסת, ורגע לפני שהחוק עלה להצבעה, נכנס למליאה כדי להשתתף בה.

הקואליציה העלתה תיקון להארכה בשנה את תוקפה של הוראת המעבר שנקבעה בחוק ההסדרים הנוגעת לחוק הפצת שידורים. התיקון קובע, כי ספקי תוכן להפצת שידורים באינטרנט יוכלו לקבל ללא תשלום את שידורי ערוצי הטלוויזיה רשת, קשת ותאגיד השידור הציבורי.

הצעת החוק נפלה בתיקו של 48. לאחר ההפסד, הקואליציה משכה שני חוקים ולא קיימה עליהם הצבעה כמתוכנן מחשש להפסדים נוספים.

באופוזיציה נשמעו במהלך ההצבעות במליאה טענות על הפרת קיזוזים מצד הקואליציה.

חבר הכנסת יואב קיש, חגג: “לילה וכולם ישנים. בגלל זה לא ראו את הכישלון המוחץ של הקואליציה השברירית. שלושה חוקים פגי תוקף שבגללם שיגעו השבוע את כל הכנסת נפלו הערב בהצבעה. בנוסף סילמן שיקרה לקושניר שבגלל השקרים שלה הפר קיזוז. זה לא עזר להם. אכלו את הדגים המסריחים וגורשו מן העיר”.

חבר הכנסת מהליכוד, שלמה קרעי צייץ: “שלוש בלילה, הצלחנו להפיל לממשלה חוק שהיה מאוד דחוף לה להעברת מיליונים לערוצים 11,12,13 על חשבוננו. גם משכו זמן במליאה ושמעו דברי תורה שעה ארוכה, גם הפרו קיזוז של קושניר, גם הפסידו וגם עצרו את סדר היום. נמשיך להיאבק עד להפלת הממשלה הרעה בעז”ה”.

חברת הכנסת קרן ברק הצטרפה לחגיגה: “אופוזיציה נחושה היא המנצחת הגדולה של הלילה, מול קואליציה שמפירה כל חוק, תקנון או קוד אתי כדי להמשיך ולשרוד תוך רמיסת הכנסת והדמוקרטיה. והלילה ח״כ אלכס קושניר שהתקזז עם ח״כ אתי עטיה שקברה הלילה את אביה, הפר את הקיזוז בלי למצמץ. כל הכבוד לקברניטי האירוע, יואב קיש ויריב לוין”.

ח”כ ולדימיר בליאק מיש עתיד אמר: “האופוזיציה עשתה לנו הלילה תרגיל מוצלח עם ‘ליל החניונים’ משלה. אבל ההבדל המהותי בין ‘ליל החניונים’ מלפני שנה ל-‘ליל החניונים’ הלילה בכך כי לפני שנה זה נגמר בנפילת ממשלת נתניהו והחלפת השלטון, והלילה – בטיקטוק של אורלי לוי אבוקסיס. אפשר להתקדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות